عصر بازار

بولیوی؛ پرچم دار رشد اقتصادی منطقه آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۷

عصر اعتبار- رئیس جمهور بولیوی رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ را ۳.۸ درصد اعلام کرد و گفت: از جمله دلایل رشد اقتصادی ، رشد تقاضای داخلی و هم چنین افزایش بهای جهانی نفت بود.

بولیوی؛ پرچم دار رشد اقتصادی منطقه آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایران آنلاین, طی کنفرانس خبری که در کاخ ریاست جمهوری بولیوی برگزار شد، مورالس در خصوص نقاط قوت دولت خود، کشور و اقتصاد صحبت کرد. از جمله دلایل رشد اقتصادی بولیوی که مورالس به آن ها اشاره کرده، رشد تقاضای داخلی به عنوان عامل اصلی این رشد و هم چنین افزایش بهای جهانی نفت بود.

    وی گفت: با صداقت باید بگویم که سال موفقی را پشت سر گذاشتیم. مدل اقتصادی ما بسیار مهم است نه تنها برای مردم بولیوی بلکه در سطح جهانی. قطعا کشورهایی در منطقه (آمریکای لاتین) هستند که اوضاع اقتصادی بهتری دارند اما نباید فراموش کنیم که آن ها به دریاهای آزاد دسترسی دارند و اقتصادشان مبتنی بر بخش خصوصی است.

    رئیس دولت بولیوی، شتاب گرفتن سرمایه گذاری در بخش عمومی در سه ماهه آخر سال 2017 که به وسیله همکاری مشترک بین دولت های محلی استان های مختلف به دست آمده است را از دیگر عوامل مهم رشد اقتصادی بولیوی برشمرد.

    بسیاری از سازمان های بین المللی نظیر کمیسیون اقتصادی منطقه آمریکای لاتین و کارائیب (اکلاک) ، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، اذعان داشته اند که رشد اقتصادی بولیوی از اکثر کشورهای این منطقه بالاتر بوده است.

    بنا بر پیش‌بینی‌های اکلاک، افزایش تولید ناخالص داخلی بولیوی در سال 2017 به 4 درصد  خواهد رسید و در بین کشورهای منطقه تنها پاراگوئه، نرخ رشد تقریبا مشابهی را تجربه خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی