عصر بازار

مشاور آخوندی؛

نگران کمبود منابع در پی استقبال از صندوق مسکن یکم هستیم

عصر اعتبار- مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در هفته سه برابر ماه مشابه سال قبل در صندوق مسکن یکم افتتاح حساب انجام می شود که سبب نگرانی بانک مسکن بابت تأمین منابع تسهیلات مسکن شده است.

نگران کمبود منابع در پی استقبال از صندوق مسکن یکم هستیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسین عبده تبریزی در حاشیه کنفرانس مهندسی عمران و مدیریت شهری در جمع خبرنگاران درباره افزایش نرخ ارز گفت: من قبلا نگفته بودم که نرخ ارز در حال حاضر ارزان است بلکه گرایش بازار را اعلام کرده بودم. به نظر من تشخیص بازار این است که نرخ ارز گرایش به بالاتر رفتن دارد. دولت نیز در صورتی که این تشخیص بازار را درک کند باید کمک کند تا ارز به وسیله پس انداز تبدیل نشود.

    وی ادامه داد: به معنای دیگر دولت باید کمک کند تا حباب نرخ ارز از بین برود و تبدیل به وسیله ای برای پس انداز نشود.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر در بازار سرمایه، سهام هایی که وابسته به ارز هستند، روند رو به رشد دارند، افزود: سهام هایی مانند پتروشیمی ها، فلزات، خودرو و دیگر سهام هایی که وابسته به ارز هستند، در روزهای اخیر با استقبال مشتریان مواجه شده اند و حتی از قیمت ارز نیز بالاتر رفته اند.

    عبده تبریزی درباره تسهیلات مسکن نیز گفت: به نظر من تشخیص وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش قدرت خرید مسکن از سوی مردم برنامه درستی است.

    وی با تاکید بر اینکه مسکن ارزان قیمت جای رشد قابل ملاحظه ای دارد، ادامه داد: در حال حاضر در بانک مسکن در هفته سه برابر ماه مشابه سال قبل در صندوق پس انداز مسکن یکم افتتاح حساب انجام می شود که سبب شده بانک مسکن نگرانی کسری منابع خود شود، چون با شتاب زیادی مردم در حال سرمایه گذاری هستند و این سرمایه گذاری به امید دریافت وام مسکن است.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سالانه 650 هزار ازدواج به ثبت می رسد که رقم قابل ملاحظه ای است و این افراد وارد بازار مسکن می شوند و از سوی دیگر می توانند در صندوق پس انداز مسکن یکم حساب افتتاح کنند. نگرانی بانک مسکن بابت کمبود منابع با حمایت برطرف خواهد شد. کافی است که بانک مرکزی بپذیرد مطالباتی که از بانک مسکن دارد را دیرتر وصول کند.

    وی درباره افزایش سرمایه بانک مسکن اظهار داشت: این بانک در بین بانک های موجود سالم ترین بانک است، چون وام های با مبالغ کم پرداخت کرده و مشکلی برای وصول آنها ندارد، بنابراین با بانک های دیگر که وام های بزرگ پرداخت کرده و اقساط آنها بازپرداخت نمی شود وضعیت متفاوت تری دارد و در موقعیت خوبی است.

    عبده ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام کرده است می تواند از منابع داخلی و املاک خود به افزایش سرمایه بانک مسکن کمک کند، منوط به اینکه بانک مسکن به بانک توسعه ای تبدیل شود.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره آینده بازار مسکن گفت: به نظر من همچنان وضعیت گذشته ادامه دارد و خانه های گرانقیمت با سرعت بسیار کمی به فروش خواهند رسید و خانه های خالی لوکس به راحتی به فروش نخواهند رفت اما مسکن ارزان قیمت بازار رشد خوبی خواهد داشت و وزارت راه و شهرسازی نیز کمک کرده تا این رشد ادامه یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو