عصر بازار

مدیرعامل بانک صنعت و معدن پیشنهاد کرد:

اعتبارسنجی جایگزین وثیقه گذاری در بانک های کشور

عصر اعتبار- علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: لازم است به جای روش وثیقه گذاری در بانک ها برای اعطای تسهیلات از روش اعتبارسنجی و رتبه بندی استفاده شود.

اعتبارسنجی جایگزین وثیقه گذاری در بانک های کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی در جمع صنعتگران و کارآفرینان استان اصفهان با بیان این مطلب افزود: موضوع وثیقه در کشور به یک تجارت تبدیل شده است در حالیکه در هیچ یک از کشورهای دنیا چنین سیستمی وجود ندارد.

    مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر اینکه لازم است نظام بانکی ما برای اعطای تسهیلات به اعتبارسنجی و رتبه بندی واحدهای صنعتی و تولیدی توجه کند، اظهارکرد: این کار، بسیاری از مشکلات موجود را حل خواهد کرد. 
    رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک ها در هنگام پرداخت تسهیلات باید به اعتبار و طرح های واحدهای صنعتی متقاضی توجه لازم را داشته باشند.
    افخمی همچنین با بیان اینکه لازم است نرخ سود تسهیلات برای صنعتگران و کارآفرینان کاهش یابد، افزود: در سال های گذشته نرخ سود تسهیلات تا حدود 30 درصد نیز بود اما با اقدامات صورت گرفته توسط دولت یازدهم و دوازدهم این نرخ به 18 درصد کاهش یافت هرچند هنوز این نرخ سود با نرخ سودهای تسهیلات بانکی 4 و 6 درصدی کشورهای دیگر که به واحدهای صنعتی می پردازند، قابل رقابت نیست.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن یکی از مشکلات موجود در پیشبرد برنامه های توسعه ای را نگاه های کوتاه مدت خواند و بیان داشت: ما باید طرح های بلند مدت تا 50 سال آینده داشته باشیم و به طور خاص بر آن طرح ها تمرکز کنیم.
    افخمی با اشاره به اقدامات بانک صنعت و معدن برای تعاملات بین المللی تصریح کرد: این بانک قبل از برجام نیز اقداماتی را انجام داده اما با اجرایی شدن سند برجام و در طول 2 سال گذشته، توفیق های خوبی در زمینه تعاملات بین المللی بدست آورده است.
    رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن، اخذ 400 میلیون دلار خط اعتباری، انعقاد قرارداد فاینانس قطار سریع السیر تهران - مشهد با سرمایه گذاری 7 . 1 میلیارد دلار، اخذ دومین خط اعتباری به صورت قرارداد وام با یکی از بانک های خارجی به ارزش 5 . 1 میلیارد دلار در تابستان سال جاری  و عاملیت تامین مالی برای ورود 11 فروند هواپیمای ایرباس و ای تی آر به کشور را از جمله این اقدامات بیان کرد.
    مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه این بانک در سه سال گذشته در نیروگاه های کشور برای تولید 6 هزار مگاوات برق سرمایه گذاری کرده است، افزود: تاکنون افزون بر 3 هزار مگاوات آن به شبکه برق کشور متصل شده است.
    افخمی همچنین به گشایش اعتبار برای پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان به ارزش 8 . 1 میلیارد دلار با عاملیت این بانک اشاره کرد و گفت: این طرح حدود 40 درصد پیشرفت دارد و امید است تا 2 سال آینده به بهره برداری برسد.
    تعدادی از صنعتگران و کارآفرینان در این جلسه خواهان افزایش سقف تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن به واحدهای صنعتی استان اصفهان، نوسازی تجهیزات و دستگاه های واحدهای صنعتی این استان و توجه بیشتر به صنعت گردشگری شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی