عصر بازار

پرداخت معوقه معلمان خرید خدمت تا پایان هفته

عصر اعتبار- معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: معوقه معلمانی که به صورت خرید خدمات آموزشی با این وزارتخانه همکاری دارند تا پایان هفته جاری پرداخت می شود.

پرداخت معوقه معلمان خرید خدمت تا پایان هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مجتبی زینی وند روز شنبه، در یزد افزود: پرداخت معوقه های این دسته از معلمان به مبلغ 700 میلیارد ریال، مربوط به مطالبات آنها تا پایان خرداد ماه سال گذشته است و بقیه آن هم تا پایان سال تحصیلی جاری پرداخت می شود.

    وی مجموع معلمان مراکز خرید خدمات آموزشی را 10 هزار نفر اعلام و اظهار کرد: سامانه ویژه این معلمان در هفته آینده راه اندازی و موضوع بیمه و نحوه پرداخت آنها هم حل می شود.

    معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به وضعیت مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری یک میلیون و 400 هزار نفر، معادل 11 درصد جمعیت دانش آموزی کشور در 14 هزار مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

    وی با بیان اینکه 200 هزار نیروی فرهنگی در مدارس غیر دولتی به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان مشغول هستند افزود: راه اندازی هر مدرسه غیر دولتی به کیفیت آموزشی مدارس دولتی هم کمک می کند.

    زینی وند خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی برای ارتقای کیفیت آموزشی باید برنامه بهبود عملکرد آموزشی و پرورشی داشته باشند.

    رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: امروز یکی از رویکردهای اصلی و اثر گذار در آموزش از راه دور، استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات در قالب آموزش آنلاین است که موسسان مدارس غیر دولتی با حمایت آموزش و پرورش باید بسترهای لازم را در این زمینه فراهم نمایند.

    زینی وند افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت های آموزش از راه دور و الکترونیک استفاده کنیم شاهد تقویت بنیه علمی دانش آموزان در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها و پوشش 100 درصدی تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل خواهیم بود.

    حدود 240 هزار دانش آموز در یکهزار و 900 باب مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند که 13 درصد از این تعداد در 189 مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند.

    تعداد فرهنگیان استان یزد هم 18 هزار نفر اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی