عصر بازار

یک فعال بازار طلا:

قیمت سکه و طلا این هفته متعادل می شود

عصر اعتبار- یک فعال بازار طلا گفت: قیمت طلا و انواع سکه هفته گذشته به دلیل رشد یکباره تقاضا در بازار ایران رو به افزایش نهاد که با فروکش کردن این تقاضا، انتظار می رود قیمت ها این هفته کاهش یابد و بازار متعادل شود.

قیمت سکه و طلا این هفته متعادل می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، احمد وفادار اظهار داشت: ناآرامی های هفته گذشته در چند شهر ایران سبب شد تا برخی تلاش کنند پول نقد خود را به سکه و ارز تبدیل کنند که در نتیجه آن تقاضا در بازار و سپس قیمت ها افزایش یافت.
    وی افزود: با پایان یافتن ناآرامی ها، آرامش به بازار بازگشت و در نخستین روز هفته فعالان بازار شاهد آن هستند که نه تنها از حجم خریدها کاسته شده بلکه برخی نیز برای فروش به بازار مراجعه می کنند که به تبع آن قیمت ها شکسته شده است.
    رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر پیش بینی کرد که در هفته پیش رو برعکس هفته گذشته، حجم عرضه بیش از تقاضا باشد زیرا از هیجان خرید در بازار کاسته شده و حباب قیمتی از بین رفته است.
    وفادار درباره اینکه افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی تا چه میزان بر رشد قیمت ها در بازار ایران اثرگذار بود، اظهار داشت: هرچند اونس طلا به دلیل انتشار آمار نرخ بیکاری در آمریکا و رشد نیافتن سهام شرکت ها در بورس این کشور هفته گذشته با استقبال خریداران مواجه شد و قیمت آن به بیش از 1300 دلار در هر اونس رسید اما اثر قابل توجهی بر بازار ایران نداشت.
    وی افزود: بازار ایران هفته گذشته بیش از هرچیز متاثر از افزایش حجم خرید و تقاضای داخلی بود که معاملات امروز بازار آزاد نشان می دهد این تقاضا فروکش کرده است.
    وفادار پیش بینی کرد قیمت هر گرم طلای 18 عیار که به بیش از یک میلیون و 350 هزار ریال رسیده بود نیز در روزهای آینده رو کاهش گذارد و به محدوده یک میلیون و 300 هزار ریال تا یک میلیون و 270 هزار ریال بازگردد.
    قیمت سکه هفته گذشته روند رو به رشدی را در بازار داشت به شکلی که قیمت سکه تمام وارد کانال 15 میلیون ریالی شد اما از روز شنبه قیمت مسکوکات طلا رو به کاهش گذاشت و قیمت سکه به کانال 14 میلیون ریالی بازگشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی