عصر بازار

مدیرعامل به پرداخت ملت خبر داد:

پروژه استارت آپ فکتوری کلید خورد

عصر اعتبار- مدیرعامل به پرداخت ملت توسعه سوئیچ بانکی را از برنامه های آینده این شرکت عنوان کرد و گفت: براساس سیاست های تدوین شده در شرکت مقرر شده است تا در حوزه استارت‌آپ و فین‌تک نقش جدی داشته باشیم که در این راستا پروژه استارت‌آپ فکتوری در حال انجام است.

پروژه استارت آپ فکتوری کلید خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمدعلی ترابیان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های آینده این شرکت، توسعه سوئیچ بانکی را از برنامه های آینده این شرکت عنوان کرد و گفت: در حوزه پی اس پی توسعه خوبی در اواخر دهه 80 داشتیم به طوری که در حال حاضر یک میلیون پایانه در پوزهای مختلف سرویس دریافت می کنند و حدود 900 هزار دستگاه پایانه فروشگاهی فعال است.

    وی  با اشاره به اینکه اپلیکیشین سکه به عنوان یک پلتفورم با امکان توسعه کسب و کارهای مختلف طراحی شده تا از ظرفیت های این برنامه برای به پرداخت و مصرف کنندگان این برنامه استفاده شود، افزود: نسخه جدید نرم‌افزار سکه طی هفته‌های اخیر حدود 300 هزار نصب داشت . باید توجه داشت از دوسال گذشته امکان ارتباط با بانک های دیکر غیر از بانک ملت ایجاد شد.

    مدیرعامل به پرداخت ملت با اشاره به اینکه در سال 96 سهام شرکت به پرداخت در بورس عرضه شد، گفت: کمتر از 10 درصد سهام در بورس عرضه شده و مابقی متعلق به هلدینگ به پرداخت است و ما موظف هستیم که سود سهامدار را در بالاترین نقطه با ارائه بالاترین سطح خدمات داشته باشیم.

    ترابیان به رتبه خوب این شرکت  در شورای عالی انفورماتیک و شاپرک  خبر دادو افزود:  در تلاش هستم تا کیفیت خدمات از کیفیت تعریف شده پایین‌تر نباشد؛  براساس آمار شاپرک از لحاظ کارایی و ارائه خدمات و همچنین در حوزه پایانه فروش و خرید رتبه اول را به خود اختصاص داده ایم و در حوزه اینترنت موبایل  در تلاش هستیم تا جایگاه خود را در این بخش بهبود دهیم.

    وی تاکید کرد: یکی از سیاست های اصلی شرکت به پرداخت استفاده از فناوری های به روز است و دراین  راستای توسعه همکاری با مراکز علمی،  همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه صنعتی شریف وغیره را  آغاز کرده ایم.

    مدیرعامل به پرداخت ملت از پروژه جدید در حوزه استارت‌آپ و فین‌تک خبر دادو اظهارداشت:سیاست شرکت به پرداخت  این است که در حوزه استارت‌آپ و فین‌تک نقش جدی داشته و تنها به عنوان حامی در کنار آنها حضور نیابد و برهمین اساس  پروژه ای با نام استارت‌آپ فکتوری در حال انجام است که  سرمایه‌گذاری در حوزه فین تک و استارت‌آپ در این طرح خواهیم داشت.

    وی با اشاره به موضوع کارمزدهای بانکی گفت: بحث کارمزد موضوعی اقتصادی است نه سیاسی و نظام کارمزد برای بانک بحث جدی و کاربردی است؛ بانک ها باید از نظام کارمزدی درآمد داشته باشند نه از جذب پول و در اروپا بانک‌ها برای دریافت پول نقد و نگهداری آن از مشتری کارمزد می‌گیرند.

    ترابیان ادامه داد: وقتی بحث از نظام کارمزد می شود موضوعی فراتر از مباحث فعلی است، تراکنش‌های خرد یکی از معضلات فعلی سیستم بانکی به شمار می‌رود و هزینه تراکتش آنلاین بالا است که ما به دنبال کاهش این هزینه‌ها هستیم.

    مدیرعامل به پرداخت ملت تاکید کرد: کارمزد دغدغه شرکت‌های پی اس پی نیست اما در نظام اقتصادی و بانکی باید بازنگری در این زمینه انجام شود. وی ادامه داد: گران‌ترین تراکنش مربوط به دستگاه های پوز است و کف قیمت پوز 700 هزار تومان است، همچنین به دلیل خطرات شانس برگشت این دستگاه ها کم است به همین دلیل ما باید از تکنولوژی برای کاهش پایانه‌های فروش استفاده کنیم که در این راستا سکه نه تنها به عنوان ابزار فروش بلکه برای ارائه انواع سرویس به مشتری ارائه خواهد شد.

    ترابیان ادامه داد: هزینه تراکنش بالا نیست اما بازهم باید کاهش یابد، اکنون بحثی که بانک‌ها را آزار می‌دهد، میزان هزینه نیست بلکه موضوع این است که بانک‌ها نباید این هزینه را پرداخت کنند زیرا هیچ توجیهی برای آن‌ها ندارد. همچنین حجم تراکنش‌های خرد افزایش یافته اما هیچ منفعتی برای بانک‌ها ندارد. مدیرعامل به پرداخت ملت خاطرنشان کرد: اکنون در بانک مرکزی این موضوع مطرح است که این هزینه باید برعهده چه کسی باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو