عصر بازار

دولت چین انتشار بیت کوین را سرکوب می‌کند

عصر اعتبار- رگولاتور مالی چین اعلام کرد که با ایجاد شرایط سخت به دنبال محدود کردن و از میدان به در کردن کارخانه های تولید بیت کوین در این کشور است.

دولت چین انتشار بیت کوین را سرکوب می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، رگولاتور چین به منظور محدود کردن خطرات مالی به دولت های محلی دستور داده تا شرایط را برای توسعه دهندگان بیت کوین در چین مشکل تر کند. در همین حال رگولاتور چین به دولت های محلی دستور داده تا اقداماتی را به کار گیرند که توسعه بیت کوین در چین محدود شود. اداره ریسک مالی اینترنتی چین در بیانیه ای اعلام کرد که به موجب قوانین جدید شرکت های تولید بیت کوین به تدریج از این عرصه خارج خواهند شد.

    این دستور جدید منجر می شود تا دولت های محلی به تدریج منتشر کنندگان بیت کوین را از دور تجارت خارج کنند و به مقامات محلی آموزش داده می شود تا با قدرت خود و قوانین مرتبط با مالیات، زمین و حفاظت محیط زیست فعالیت آنها را محدود کنند.

    بر همین اساس دو سوم برق مصرفی جهان برای تولید بیت کوین در چین مصرف می شود؛ بنابراین مقامات چینی به دنبال فشار آوردن به بخش تولید بیت کوین هستند. آنها بیم آن را دارند که از ارزهای رمزنگار به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری پُرمخاطره و در نتیجه افزایش ریسک های مالی را به دنبال داشته باشد.

    به علاه اینکه، ممکن است در فعالیت های غیر قانونی مانند پولشویی مورد استفاده قرار گیرند. بر اساس گزارشات، دولت چین به دنبال قانونمند کردن استفاده از برق در تولید بیت کوین است که از برق به عنوان پاشنه آشیل در بیت کوین یاد می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی