عصر بازار

کدام کشورها سال ۲۰۱۸ بیشترین و کمترین نرخ رشد اقتصادی را تجربه می‌کنند؟

عصر اعتبار- پایگاه خبری «ام اس ان» آمریکا بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، ضمن بررسی وضعیت کشورهایی که دارای بیشترین و کمترین نرخ رشد اقتصادی هستند، اعلام کرد که در سال جاری میلادی اقتصاد برخی کشورها با شتاب بیشتری رشد خواهد کرد.

کدام کشورها سال ۲۰۱۸ بیشترین و کمترین نرخ رشد اقتصادی را تجربه می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری یاد شده روز سه شنبه در گزارشی نوشت: این در حالی است که اقتصاد برخی کشورها امسال کوچک تر می شود یا با سرعت کمتری رشد خواهد کرد.

    **20 کشور دارای بالاترین نرخ رشد اقتصادی در سال 2018
    در گزارش منتشر شده، نرخ رشد اقتصادی ویتنام به دلیل رشد سرمایه گذاری خارجی 6.3 درصد و بورکینافاسو به دلیل افزایش سرمایه گذاری دولت و رشد بخش معدن 6.5 درصد پیش بینی شده است.
    همچنین چین امسال نرخ رشد اقتصادی بسیار بالایی که در دهه 2000 میلادی داشت را تجربه نمی کند، اما پیش بینی می شود با توجه به مخارج مصرفی بالای آن، سال آینده با نرخ 6.5 درصد رشد کند.
    فلیپین با توجه به رشد تقاضای داخلی در این کشور، نرخ رشد اقتصادی 6.7 درصد را تجربه کند و اقتصاد روآندا به واسطه افزایش قابل توجه سرمایه گذاری خارجی و ارزش سهام شرکت های کشاورزی 6.8 درصد رشد می کند.
    نرخ رشد اقتصادی کامبوج به دلیل افزایش صادرات، رشد گردشگری و صنعت، 6.8 درصد پیش بینی شده است و تانزانیا به دلیل توسعه زیرساخت ها انتظار می رود نرخ رشد اقتصادی 6.9 درصدی را تجربه نماید.
    در لائوس نیز سرمایه گذاری در زیرساخت ها و افزایش صادرات مهمترین عواملی است که صندوق بین المللی پول را به پیش بینی نرخ رشد اقتصادی 6.9 درصد برای این کشور واداشت.
    صندوق بین المللی پول با توجه به توسعه بخش های کشاورزی و صنعت برای سنگال نرخ رشد اقتصادی هفت درصدی را پیش بینی کرد.
    نرخ رشد اقتصادی کشورهای جیبوتی، بنگلادش و ماکائو نیز به لطف افزایش سرمایه گذاری خارجی معادل هفت درصد پیش بینی شده است و ساحل عاج نیز به لطف شکوفایی صنایع کاکائو، آجیل و نفت نرخ رشد اقتصادی 7.3 درصدی را تجربه می کند.
    هند به دلیل افزایش سرمایه گذاری دولت و بالا رفتن هزینه های، رشد نیرومند 7.4 درصدی را تجربه می کند.
    برای میانمار نرخ رشد اقتصادی 7.6 درصد پیش بینی شده است، لیکن چنانچه کشورهای غربی به دلیل نادیده گرفته شده حقوق اقلیت مسلمان در این کشور، آن را تحریم کنند نرخ رشد اقتصادی میانمار به خطر می افتد.
    نرخ رشد اقتصادی یمن با وجود جنگ در این کشور 8.5 درصد پیش بینی شده و اتیوپی نیز به دلیل آزادسازی اقتصاد این کشور نرخ رشد اقتصادی 8.5 درصد را تجربه خواهد کرد.
    نرخ رشد اقتصادی غنا به دلیل رشد بخش خدمات 8.9 درصد، بوتان به دلیل اجرای پروژه های نیروگاه های آبی 11.2 درصد و لیبی به دلیل پیشرفت بخش نفت 31.2 درصد پیش بینی شده است.

    **کشورهای دارای کمترین نرخ رشد اقتصادی در سال 2018
    آذربایجان با نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده 1.3 درصد، سورینام 1.2 درصد، ایتالیا 1.1 درصد، آفریقای جنوبی 1.1 درصد، عربستان سعودی 1.1 درصد و ساموآ 0.9 درصد، زیمباوه 0.8 درصد، الجزایر 0.8 درصد، ژاپن 0.7 درصد، بلاروس 0.7 درصد و اکوادور 0.6 درصد از جمله 20 کشور دارای کمترین نرخ رشد اقتصادی جهان در سال 2018 هستند.
    همچنین برونئی با نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده 0.6 درصد، باربادوس 0.5 درصد، بوروندی 0.1 درصد، سوییس منفی 0.9 درصد، پورتوریکو منفی 2.5 درصد، سودان جنوبی منفی 3.4 درصد، نائورو منفی چهار درصد، ونزوئلا منفی 6 درصد و گینه استوایی منفی 7.8 درصد از دیگر کشورهای دارای کمترین نرخ رشد اقتصادی در جهان در سال 2018 هستند.
    صندوق بین المللی پول نرخ رشد اقتصادی ایران در سال 2018 را 3.8 درصد پیش بینی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی