عصر بازار

اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی برای اشتغال فراگیر در استان یزد

عصر اعتبار- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در خصوص اجرای طرح اشتغال فراگیر در این استان، گفت: تامین منابع بانکی به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و با نرخ سود ۱۸ درصد با یارانه ۲ تا ۸ درصدی محاسبه خواهد شد.

اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی برای اشتغال فراگیر در استان یزد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «محمد حسین ریاحی» در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با تاکید بر این که طرح اشتغال فراگیر با کاهش نرخ تسهیلات و مشخص شدن میزان یارانه سود و نرخ تسهیلات، مورد استقبال قرار گرفته و به شیوه مطلوبی اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: بانک کشاورزی 100 درصد منابع را دریافت کرده و سه بانک دیگر نیز نیمی از منابع را دریافت کرده‌اند، اما هنوز چهار بانک منابع خود را اعلام نکرده‌اند .

    وی با بیان این که براساس ابلاغ معاون وزیر در این هفته سامانه مورد نیاز راه‌ اندازی خواهد شد تا در دسترس متقاضیان باشد، افزود: در اجرای کار موانعی وجود دارد که لازم است رفع آنها مورد توجه و بررسی قرار گیرد .

    ریاحی با اشاره به تایید طرح‌های برخی از دستگاه‌ها و با بیان این که در کل 574 طرح در دست بررسی از سوی دستگاه‌های اجرایی است، اعلام کرد: 43 طرح هم‌اکنون در کارگروه اشتغال شهرستان‌هاست و باید به تصویب فرمانداران در نشست کارگروه شهرستان‌ها برسد و پس از تصویب کارگروه استانی به بانک‌ها ابلاغ شود .

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این باره افزود: تاکنون اداره ورزش و جوانان استان 401 طرح و جهادکشاورزی 122 طرح را در دستگاه‌ها مربوطه به تایید رسانده‌اند که از این تعداد 10 طرح به کارگروه استانی ارائه شده است .

    وی ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌ها با پیگیری‌های مدیران نسبت به ارائه طرح‌ها به کارگروه اقدام کنند .

    این مسئول با بیان این که تصویب این طرح‌ها با اعتبار 18 درصد اجرایی خواهد شد، گفت: بین 2 تا 8 درصد یارانه به اجرای این طرح‌ها در پرداخت تسهیلات تعلق می‌گیرد و مورد توجه متقاضیان است که بتوانند استفاده کنند .

    وی در ادامه عدم قطعی بودن اختصاص منابع یارانه تسهیلات طرح، همزمانی اجرای این طرح با طرح اشتغال روستایی و عشایری، کم بهره بودن تسهیلات روستایی و عشایری و عدم راه‌اندازی سامانه کارا را از موانع پیش روی اجرای این طرح خواند .

    ریاحی در مقایسه‌ای در خصوص طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی، تمایل به استفاده از تسهیلات طرح روستایی را بیشتر از دیگری دانست و اظهار کرد: اگر میزان دقیق یارانه مشخص باشد می‌توان طرح را اجرایی کرد اما اگر از میزان تسهیلات روستایی کمتر باشد ممکن است در اجرا موفق نباشد چرا که مورد توجه متقاضیان قرار نمی‌گیرد .

    وی در رابطه با دستورالعمل آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از ایجاد اشتغال روستایی و عشایری، مفاد این دستورالعمل و نحوه اجرا و تصویب سهمیه شهرستانی را تشریح و عنوان کرد: توزیع شهرستانی منابع استان بر اساس دو شاخص جمعیت روستایی، عشایری، مناطق مرزی و محروم و شاخص بیکاران هر شهرستان خواهد بود که از نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استفاده می‌شود .

    ریاحی در خصوص نرخ سود تسهیلات این طرح نیز گفت: واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای با زیر 10 هزار نفر جمعیت می توانند تسهیلات سرمایه در گردش را با نرخ 10 درصد دریافت کنند .

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص نرخ سود تسهیلات سایر طرح‌ها، گفت: در مناطق روستایی مرزی و عشایری با نرخ چهار درصد و در روستاهای غیرمرزی و عشایر غیرمرزی با نرخ شش درصد پرداخت می‌شود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی