عصر بازار

کاهش نرخ بیکاری منطقه یورو به پایین‌ترین سطح ۹ سال اخیر

عصر اعتبار- نرخ بیکاری منطقه یورو در ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۰۹ که منطقه یورو دچار رکود شده بود، رسید که تازه‌ترین نشانه از بهبود اقتصاد این منطقه است.

کاهش نرخ بیکاری منطقه یورو به پایین‌ترین سطح ۹ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، موسسه یورو استات - مرکز رسمی آمار منطقه یورو - اعلام کرد که نرخ بیکاری این منطقه از 8.8 درصد در اکتبر به 8.7 درصد در نوامبر کاهش یافت.

    بنا بر اعلام این موسسه، با کاهش 107 هزار نفری تعداد بیکاران، جمعیت بیکاران منطقه یورو به 14.26 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

    نرخ بیکاری منطقه یورو در سراسر سال گذشته، به طور پیوسته کاهش یافت.

    این اخبار مثبت پس از آن منتشر می‌شود که بانک مرکزی اروپا با علامت بهبود رشد اقتصادی، اعلام کرد تعدیل حمایت‌های قابل توجه خود برای منطقه یورو را که برای فائق آمدن بر بحران مالی اجرا کرده بود آغاز می کند.  با این حال، بانک مرکزی اروپا کماکان درباره نرخ پایین تورم نگران است در حالی که انتظار می‌رفت افزایش اشتغال، اروپایی‌ها را به مصرف بیشتر تشویق کند.

    تورم منطقه یورو که در دسامبر 1.4 درصد بود، کماکان پایین‌تر از نرخ 2 درصدی هدف گذاری شده بانک مرکزی اروپا مانده است که این مساله، ماریو دراگی- رئیس بانک مرکزی - را وادار کرد به سرمایه‌گذاران مجددا اطمینان دهد که دوران پول ارزان هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است.

    بیشترین کاهش در نرخ بیکاری در کشورهای یونان و پرتغال مشاهده شده است که از اصلی‌ترین قربانیان بحران بدهی منطقه یورو بودند. اگر چه نرخ بیکاری در یونان و اسپانیا هنوز بالاست اما نشانه‌هایی از بهبود در این کشورها مشاهده می‌شود؛ نرخ بیکاری در اسپانیا که در سالهای اخیر حدود 25 درصد بود، به 16.7 درصد کاهش یافته است و نرخ بیکاری در یونان همچنان بالای 20 درصد است.

    پایین ترین نرخ بیکاری متعلق به جمهوری چک با نرخ 2.5 درصد است و پس از آن، مالت و آلمان هر دو با 3.6 درصد قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی