عصر بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

فروشندگان ملزم به ارائه فاکتور هستند

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: تمام واحدهای صنفی طلا فروشی هنگام فروش موظف به ارائه فاکتور به خریداران هستند و درزمان ارائه فاکتور تفاوتی بین طلایی با وزن کمتر از یک گرم و یا بیشتر از آن وجود ندارد.

فروشندگان ملزم به ارائه فاکتور هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، محمد کشتی آرای درخصوص خرید طلا با فاکتور گفت: تمام واحدهای صنفی طلا فروشی هنگام فروش موظف به ارائه فاکتور به خریداران هستند و درزمان ارائه فاکتور تفاوتی بین طلایی با وزن کمتر از یک گرم و یا بیشتر از آن وجود ندارد و فاکتور به تمامی محصولات تعلق می گیرد.

    وی با اشاره به مشکلات پیش آمده به دلیل مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های گذشته اظهار کرد: داشتن و ارائه کردن فاکتور به دلیل ثبت شدن معاملات در دفتر مخصوص طلافروشان اجباری است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: خریداران نیز در هنگام تهیه طلا و جواهر باید تقاضا کننده فاکتور کالای خریداری بوده و درحفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

    همچنین در هنگام خرید طلا و محصولات آن به عنوان هدیه حتما فاکتور مربوطه را با نام صاحب هدیه تهیه کنند.

    کشتی آرای درادامه به تبعات نداشتن فاکتور برای طلا اشاره و تصریح کرد: طلای بدون فاکتور در هنگام فروش در واحدهای مجاز طلا فروشی خریداری نخواهد شد.

    وی در خصوص طلاهایی که فاکتور خود را گم کرده و یا به هر دلیلی بدون فاکتور هستند، گفت: قانون برای این شرایط پیش بینی های داشته بدین صورت که فرد صاحب طلا می‌تواند کالای خود را به واحد مجاز طلا فروشی که شناخت از او دارد فروخته و نشانی کامل خود را در آن واحد به ثبت رساند تا اگر پس از آن مشکلی پیش آمد فروشنده و صاحب مغازه پاسخگو باشند.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص ویژگی‌های تشخیص اصالت طلا گفت: یکی از الزامات طلا هک شدن برند سازنده و عیار آن بر روی طلا است.

    کشتی آرای در پایان خاطر نشان کرد: خریداران حتما در نگهداری فاکتور طلا اهتمام ورزند و در کنار آن عکسی از فاکتور را نگهداری کنند تا در صورت گم شدن فاکتور به عکس و اطلاعات آن دسترسی داشته باشند، همچنین فاکتور را به دور ازمحل طلا نگهداری کنند تا در صورت سرقت فاکتور آن حفظ شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی