عصر بازار

هفته گذشته در بورس کالا؛

۱۲۸هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد

عصر اعتبار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۱۲۸ هزار و ۱۰۵ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۲۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال رسید.

۱۲۸هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران ، در معاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید شهریورماه سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 98 هزار و 434 قرارداد را به ارزش 16 هزار و 38 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تازه وارد آبان ماه سال آینده با 21 هزار و 192 قرارداد به ارزش معاملاتی 3 هزار و 558 میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد تیر ماه سال آینده قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با 4 هزار و 537 قرارداد به ارزش 716 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید اسفند ماه سال جاری نیز با 2 هزار و 87 قرارداد به ارزش 314 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید دی ماه سال جاری با یک هزار و 24 قرارداد به ارزش 151 میلیارد ریال معامله شد. در پایان نیز سررسید اردیبهشت ماه سال 97 با 831  قرارداد به ارزش 128 میلیارد ریال در جایگاه آخر ایستاد.

    نگاهی به معاملات روز پنجشنبه

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  14هزار و 861 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات این روز، 6 سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با نوسان قیمتی متفاوتی همراه شدند، به طوری که 2 سررسید با نوسان مثبت و 4 سررسید  با نزول قیمت رو به رو شدند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل دی ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 498 هزار تومان، رشد 0.33درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و 514 هزار تومان رشد 0.2 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال 97 با نرخ یک میلیون و 546 هزار تومان به فروش رسید. سررسید تیر ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و 580 هزار تومان معامله و با افت 0.16 درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریور سال 97 نیز با قیمت یک میلیون و 629 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.46درصدی رو به رو شد. همچنین سررسید آبان ماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون و 690 تومان روندی ثابت داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی