عصر بازار

طرح "روستا تعاون" مانع ایجاد شغل‌های کاذب می‌شود

عصر اعتبار- مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون می‌گوید استفاده شایسته از پتانسیل تعاونی‌ها موجب اشتغالزایی گسترده در کشور می‌شود.او معتقد است طرح روستا تعاون از شکل‌گیری مشاغل کاذب و مهاجرت روستانشینان به شهرها جلوگیری می‌کند.

طرح "روستا تعاون" مانع ایجاد شغل‌های کاذب می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، البرز محمدی اجرای طرح "روستاتعاون" را یکی از برنامه‌های وزارت کار در راستای ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: قانون برنامه ششم توسعه اهداف کمی مناسبی را برای رشد و توسعه روستاها، عمران و آبادی و اشتغال روستایی پیش بینی کرده است به نحوی که ایجاد و توسعه 54 خوشه کسب و کار روستایی، ساخت 98 منطقه صنعتی روستایی و ایجاد حداقل یک میلیون و 14 هزار فرصت شغلی در روستاها پیش بینی شده تا از طریق بخش‌های خصوصی و تعاونی ایجاد شود.

    به گفته وی هر تعاونی روستایی به طور متوسط 12 تا 14 شغل در گرایش‌های مختلف نظیر صنایع دستی، فرش، بوم گردی، معدن و تولید محصولات روستایی ایجاد می‌کند و بسته به ظرفیت هر استان از طریق ساماندهی و تشکیل 2000 تعاونی در روستاها موفق به ایجاد 27 هزار فرصت شغلی جدید در بیش از 9 رسته فعالیت تعاونی در روستاها خواهد شد.

    مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این طرح در دو مرحله با هدف کمی در هر مرحله 1000 تعاونی 1000روستا در طول برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود.

    محمدی درباره ضمانت اجرای طرح " روستا تعاون" گفت: این طرح بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان و مناطق روستایی تکیه دارد و براساس تکالیف قانونی دولت در روستاها طی پنج سال آینده پایه‌گذاری شده و مبنای آن اجرای ماده 27 قانون برنامه ششم است. به اعتقاد کارشناسان، توسعه در روستاها زمانی اتفاق می‌افتد که کار مشارکتی با حضور ذینفعان روستا انجام شود، لذا به دلیل فلسفه وجودی تعاون که بر پایه همکاری و مشارکت جمعی است این طرح بهترین مدل برای تحقق اهداف اشتغال پایدار به شمار می‌رود.

    وی اولویت اجرای این طرح را در روستاهای دارای مهاجرفرستی و مهاجرپذیری دانست و افزود: این طرح در صورت اجرای موفق، موجب بازگشت روستاییان به زادگاه خود شده و زمینه‌ اشتغال گسترده را فراهم خواهد کرد.

    مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون در پایان هدف این طرح را مقاومتی کردن اقتصاد روستاها دانست و گفت: به موجب این طرح روستاییان می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت تولیدی روستاها در حوزه صنایع پایه غذایی و کشاورزی، محصولاتی باکیفیت و ارزش افزوده بالا و رقابت پذیر در سطح بازارهای ملی و فراملی تولید کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو