عصر بازار

وزارت صنعت:

تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن در ۸ ماه امسال ۱۴.۷ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن تا پایان آبان ماه امسال ۱۴.۷ درصد و به بخش بازرگانی ۹.۸ درصد رشد یافت.

تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن در ۸ ماه امسال ۱۴.۷ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، با توجه به گزارش وضعیت شاخص‌های بخش صنعت، معدن و تجارت، تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن در هشت ماهه امسال بیش از یکهزار و 60 میلیارد ریال بود که با احتساب میزان این تسهیلات در مدت مشابه سال 95 ( بیش از 920 هزار میلیارد ریال) 14.7 درصد رشد داشت.
    برپایه این گزارش، تسهیلات پرداختی هشت ماهه امسال به بخش صنعت و معدن 29.8 درصد از کل تسهیلات پرداختی به بانک ها و موسسه های اعتباری بود؛ در حالی که در هشت ماهه پارسال این رقم 28.5 درصد کل تسهیلات بود.
    همچنین در حوزه بازرگانی نیز تا پایان آبان ماه امسال بیش از 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که معادل 14.2 درصد از کل تسهیلات بود و با توجه به تسهیلات پرداختی در مدت مشابه سال گذشته (بیش از 460 هزار میلیارد ریال) افزایش 9.8 درصدی داشت.
    علاوه براین در هشت ماهه امسال 47 طرح صنعتی، معدنی و تجاری با سرمایه گذاری 2.1 میلیارد دلار در هیات سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید که با توجه به تصویب 42 طرح با رقم سرمایه گذاری 4.8 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ تعدادی 11.9 درصد افزایش و از لحاظ مبلغ 56.6 درصد کاهش داشت.
    گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت می افزاید: به منظور تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در راستای اقتصاد مقاومتی نیز تا پایان آبان‌ماه امسال در مجموع 37 هزار و 281 طرح ثبت‌نام کردند که 15 هزار و 558 طرح به ارزش 113 هزار و 66 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد.
    همچنین 2 هزار و 276 طرح به ارزش 20 هزار و 899 میلیارد ریال از طریق انجام فرآیند رونق تولید و هزار و 100 طرح به ارزش 9 هزار و 71 میلیارد ریال انتقالی از سال 95 بوده است.
    تا پایان آبان ماه امسال به پنج هزار و 431 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در مجموع 37 هزار و 266 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
    بیشترین تعداد طرح‌های دریافت کننده تسهیلات در استان اصفهان با 340 طرح بوده است که به این طرح‌ها در مجموع هزار و 990 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
    همچنین بیشترین میزان پرداختی با حدود چهار هزار میلیارد ریال مربوط به استان البرز بوده است که به 247 طرح این استان پرداخت شد.
    تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو