عصر بازار

با همکاری پارک علم و فناوری هرمزگان؛

مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا راه‌اندازی می‌شود

عصر اعتبار- مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپای فاوا با هدف ایجاد اشتغال با همکاری پارک علم و فناوری هرمزگان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، راه‌اندازی می‌شود.

مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر علی فتی در اولین نشست کمیته راهبری مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای نوپای فاوا گفت: پارک علم و فناوری هرمزگان از سوی فاوا به عنوان مجری طرح انتخاب شده و زمینه گسترش کسب‌وکارهای فاوا را فراهم خواهد کرد.

    وی درخصوص هدف از واگذاری اجرای این طرح به پارک علم و فناوری هرمزگان، افزود: پارک علم و فناوری هرمزگان خدماتی از جمله شناسایی اعضای زیست بوم کسب و کارهای نوپای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ایجاد هماهنگی و تعامل موثر بین اعضای زیست بوم کارآفرینی مبتنی بر فاوای استان، تسهیل ایجاد و رشد کسب‌وکارهای نوپای محلی برای حفظ سرمایه‌های انسانی استان، عرضه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به اعضای زیست بوم کسب و کارهای نوپای فاوای استان و پایش زیست بوم کسب‌وکارهای نوپای فاوای استان ارائه خواهد داد.

    دکتر فتی خاطرنشان کرد: کسب و کارهای دنیا در حال حاضر بر محور آی‌تی استوار شده که باید این حرکت در ایران و استان هرمزگان نیز شتاب بگیرد.

    رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: زیرساخت‌های این بخش در هرمزگان فراهم می‌شود که انتظار داریم کسب درآمد از این حوزه رشد قابل توجهی داشته باشد.

    در ادامه دکتر مهدی عسکری‌زاده، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه کسب و کارهای مبتنی بر فاوا گفت: این مرکز با هدف جذب افراد کارآفرین شکل گرفته که تلاش می‌کنیم هرمزگان از این ظرفیت نهایت استفاده را در راستای توسعه کسب و کار بکند.

    به گفته وی، فعالیت پارک علم و فناوری در این زمینه مشهود است و به همین دلیل مسئولیت اجرای این طرح به این مجموعه واگذار شده است.

    بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر عسکری زاده افزود: در کمیته تشکیل شده، علاوه بر پارک علم و فناوری و اداره کل ارتباطات، مرکز رشد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، استادان دانشگاه و یکی از کارآفرینان این حوزه عضو سازمان نظام صنفی رایانه هستند که تلاش خواهند کرد زمینه توسعه اشتغال این حوزه فراهم آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی