عصر بازار

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

بیماران ام اس، پروانه‌ای و اوتیسم تحت پوشش بیمه بیماری‌های خاص قرار گرفتند

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: دولت مکلف است بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه ای و اوتیسم را مانند بیماری‌های خاص محاسبه و پرداخت کند.

بیماران ام اس، پروانه‌ای و اوتیسم تحت پوشش بیمه بیماری‌های خاص قرار گرفتند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال 97، اظهار داشت: دولت مکلف است بخشی از خدمات دارویی بیماران نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهد و بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه ای و اوتیسم را مانند بیماری‌های خاص محاسبه و پرداخت کند.

    وی ادامه داد: همچنین دولت مجاز است برای حمایت از تولیدات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض و پرداخت یارانه ای و سایر مشوق‌ها را از محل طرح‌های کمک های فنی اعتباری کشاورزی و منابع طبیعی آب پرداخت کند.

    نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر پایه سلامت مکلف است حداکثر ظرف مدت 2 ماه نسبت به نظام پرداخت گلوبال برای حداقل 120 خدمت که دارای بار مراجعه و هزینه بالا دارد اقدام کند.

    وی عنوان کرد: همچنین پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر درمانی و پایه، برای خدمات سرپایی و تخصصی، حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تحویل اسناد ثبت شده در شهرهای زیر 100 هزار نفر اجرایی شود و پرداخت به ارائه‌کنندگان خدمات در سطوح مختلف و پایه در مناطق فوق در اولویت قرار می‌گیرد.

    یوسف نژاد بیان داشت: تدوین پروتکل مورد نیاز خدمات سرپایی عمومی و تخصصی با استفاده از راهنمایی بالینی برای حداقل 70 خدمت ظرف مدت 3 ماه توسط دولت ضروری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی