عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی:

نرخ ارز در ماه های بهمن و اسفند کاهش می یابد

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ ارزهای عمده در بازار آزاد در فضای مجازی اعلام کرد که بر اساس روند هر ساله، نرخ ارز در ماه های بهمن و اسفند مسیر کاهشی پیدا می کند.

نرخ ارز در ماه های بهمن و اسفند کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ولی اله سیف روز پنجشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با کمال تعجب بعضی به محض مشاهده تغییراتی در قیمت ارز شتاب زده از دلال ها و سوداگران سبقت می گیرند و با بزرگنمایی تغییرات قیمت، چنان اظهار خوشحالی می کنند که کم از شادی ترامپ ندارد.
    وی تاکید کرد: این شادی ها دیری نمی پاید و بر اساس روند هر ساله نرخ ارز در ماه های بهمن و اسفند مسیر کاهشی پیدا می کند.
    بر اساس این گزارش، قیمت ارزها عمده به ویژه دلار آمریکا و یورو در هفته های اخیر در بازار آزاد رو به افزایش نهاده است؛ در ساعات پایانی امروز (پنجشنبه) و در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، هر دلار آمریکا 44 هزار و 580 ریال و هر یورو 55 هزار و 720 ریال به فروش رفت.
    البته افزایش نرخ یورو به دلیل رشد ارزش آن در بازارهای جهانی روی داده است که کارشناسان ارزی آن را ناشی از افت ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو و نیز در سبد ارزهای عمده جهانی می دانند؛ شاخص دلار نرخ برابری دلار را مقابل 6 ارز اصلی شامل یورو، ین ژاپن، دلار کانادا، پوند انگلیس، فرانک سوییس و کرون نروژ اندازه می گیرد.
    با این حال افزایش نرخ دلار در بازار آزاد ایران بیش از هر چیز در ماه های آذر و دی ماه ناشی از افزایش تقاضا برای تسویه حساب شرکت ها با طرف ها و شرکای تجاری خود در پایان سال میلادی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی