عصر بازار

وزیر جهاد کشاورزی:

در خصوص صندوق بیمه کشاورزان قصور داشته ایم

عصر اعتبار- بازاریابی هدفمند و بهره گیری از فناوری های نوین کشت، رونق بخش اقتصاد کشاورزی در کشور است.

در خصوص صندوق بیمه کشاورزان قصور داشته ایم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمود حجتی ظهر پنجشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان خنداب اظهار داشت: نمایندگان شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی حامی بخش کشاورزی هستند و مدام دغدغه این حوزه را دارند، امیدواریم که بتوانیم مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

    وزیر جهادکشاورزی افزود: بسیاری از این معضلات با کمک خود کشاورزان برطرف می شود و به طریقی باید بگوییم مردم خود منطقه هم در رفع مشکلات اثرگذار هستند.

    حجتی بیان کرد: داربستی کردن تاکستان های منطقه خنداب و سایر مناطق استان باعث می شود تا با صرف هزینه همیشگی، تولید ٣.٥ تا پنج برابر داشته باشیم و در این راستا می شود از منابع ملی، استانی و منابع ارزان قیمت استفاده کرد و با داربست بندی، تجمیع تکنولوژی های نوین و تجهیز به سیستم آبیاری نوین علی رغم کاهش مصرف آب حجم تولیدات را افزایش دهیم.

    وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان ساخت: بسیاری از اقدامات حوزه کشاورزی همانند تولید و توزیع در بازار نهایی توسط مشارکت مردمی ممکن می شود و دولت در این زمینه وظیفه تسهیل گری و حمایت دارد.

    وی ادامه داد: دولت باید از طرح های داخلی حمایت کند تا ارزش افزوده و منابع از داخل به خارج سوق داده نشده و کشاورزان از آن بهره مند شوند که در این راستا عرصه را باید برای فعالیت دلالان تنگ کنیم.

    حجتی اضافه کرد: کشاورزان با این حجم از زحمت و فعالیت به تنهایی نمی توانند محصولات را به بازار نهایی ارائه دهند بلکه شیوه صحیح بهره مندی از این ظرفیت، با به کار گیری اقدامات همگانی و حمایت دولت میسر می شود.

    وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: اقدامات کوتاه مدتی که از سوی دولت صورت می گیرد ناقص بوده و قابل قبول نیست، ما از تعاون روستایی راضی نیستیم، چون یک مرکز دولتی است و خوب کار نمی کند، زیرا روش های عملکردی صحیحی نداریم و مجموع این موارد سبب هدر رفت تولیدات و منابع در حوزه کشاورزی می شود.

    وی گفت: هر جامعه ای که خلق ثروت و ایجاد ارزش افزوده داشته باشد، به طور قطع مردم آن پای کار آمده اند و دولت از آنها حمایت به عمل آورده است.

    حجتی ادامه داد: سرمایه گذاری و برنامه ریزی که اجداد این سرزمین برای حفظ قنوات داشته اند با حفر چاه ها و استفاده بی رویه از سفره های زیر زمینی بیهوده شده و همین امر امروز  ما را به مصیبت مبتلا کرده زیرا از تکنولوژی و ابزار جدید استفاده صحیح نداشته ایم، احیای قنوات در راستای رشد سرمایه گذاری باید در دستور کار قرار گیرد.

    وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد: در خصوص صندوق بیمه کشاورزان قصور داشته ایم، زیرا دولت با معضلات خزانه ای و محدودیت های ناشی از  آن مواجه شده و علاوه بر این سایر پرداخت ها را نیز بر عهده دارد، اما با این حال دولت در تلاش است تا تعهداتش را به بخش کشاورزی پرداخت کند.

    وی افزود: بیمه کشاورزان بسیار حیاتی است زیرا امید آینده جوانان و کشاورزان سالخورده است، البته صندوق بیمه کشاورزان در قانون جهاد کشاورزی به تصویب رسید، اما با آغاز فعالیت صندوق رفاه و تامین اجتماعی به صندوقی حاشیه ای مبدل شد.

    حجتی بیان کرد: مسئله صندوق بیمه کشاورزان را به صورت جدی پیگیری می کنیم و امیدواریم که بیمه روستاییان همانند بیمه بازنشستگان، نظامیان و غیره مورد توجه قرارگیرد تا با آغوشی باز پذیرای آنها باشیم و حمایت لازم را از این قشر به عمل آوریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی