عصر بازار

معاون وزیر کار خبر داد؛

جزئیات برنامه تحریک تقاضا در رسته‌های شغلی اولویت‌دار

عصر اعتبار- عیسی منصوری از ارسال الکترونیکی ۵ هزار طرح اشتغال‌زایی به همراه توجیهات فنی در سایت کارای وزارت کار خبر داد و گفت: در رسته‌های شغلی اولویت‌دار از برنامه تحریک تقاضا استفاده می‌شود.

جزئیات برنامه تحریک تقاضا در رسته‌های شغلی اولویت‌دار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، عیسی منصوری، معاون کارآفرینی اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که تا کنون 5 هزار طرح کسب و کار اشتغال‌زایی از سوی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در سایت کارای وزارت کار بارگذاری شده است، اظهار داشت:طرح‌های ارسال‌شده به دستگاه‌های مرتبط ارسال می‌شود و پس از تأیید کمیته فنی به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

    وی افزود:‌بانک‌های عامل هم اکنون با صندوق توسعه ملی قرارداد را امضاء کرده‌اند و پس از معرفی کمیته فنی به تشکیل پرونده و اخذ وثایق لازم در این زمینه می‌پردازد.

    منصوری با اشاره به اینکه در سایت کارا امکانی فراهم شده تا پس از بازگذاری اطلاعات لازم از سوی متقاضیان هزینه و فایده طرح ارائه شود،‌گفت: این فرمت کمک می‌کند تا محاسبه لازم برای توجیهات اقتصادی طرح‌ها ارائه شود.

    معاون وزیر کار درباره اقدامات انجام شده برای تسهیل فضای کسب و کار نیز گفت: بررسی‌هایی انجام دادیم که نشان می‌داد یکسری رسته‌های شغلی اولویت‌دار در شهرها و استان‌ها وجود دارد و به همین منظور نرخ اشتغال در رسته‌های موردنظر بالاتر بوده و دارای توجیه اقتصادی است.

    وی افزود: بنا داریم تا پس از تخصیص منابع با روش‌هایی هزینه کارآفرینان را کمتر کنیم و در کنار آن برنامه تحریک تقاضا در رسته‌های اولویت‌دار را نیز در دستور کار قرار دادیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی