عصر بازار

کاهش ۰.۳ درصدی قیمت طلا در هفته ای که گذشت

عصر اعتبار- قیمت طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۳۳۱ دلار و ۸۴ سنت رسید، اما در مجموع کاهش هفتگی حدودا ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند.

کاهش ۰.۳ درصدی قیمت طلا در هفته ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که به دلیل افزایش نگرانی ها از احتمال تعطیلی دولت آمریکا، ارزش دلار به نزدیکی پایین ترین رقم 3 سال گذشته رسیده بود، قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش یافت، اما فلز زرد همچنان در مسیر اولین هفته کاهشی در طی 6 هفته اخیر باقی ماند.

    در حالی که سنای آمریکا روز جمعه در تلاش بود تا مانع از تعطیلی دولت امریکا به دلیل انقضای مهلت بودجه فدرال شود، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با کاهش مواجه بود. کاهش ارزش دلار موجب ارزان شدن طلا برای سرمایه گذاران غیردلاری می شود.

    قیمت طلا در پایان معاملات دیروز با 0.36 درصد افزایش به 1331 دلار و 84 سنت رسید، اما در مجموع کاهش هفتگی حدودا 0.3 درصدی را به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه 0.29 درصد افزایش داشت و به 1331 دلار و 10 سنت رسید.

    باب هابرکورن، تحلیلگر موسسه آر جی او فیوچرز در شیکاگو گفت: «کاهش ارزش دلار و احتمال تعطیلی دولت آمریکا موجب تقویت نسبی قیمت طلا شده است.»

    اما قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن بازدهی اوراق قرضه آمریکا شده و جذابیت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را کاهش داده است.

    لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند گفته، فدرال رزرو آمریکا باید امسال و سال آینده 3 تا 4 نوبت نرخ بهره را افزایش دهد.

    در سایر بازارهای فلزات گرانبها نیز، قیمت نقره دیروز با 0.6 درصد افزایش به 17 دلار و 3 سنت رسید. قیمت پالادیوم هم با نیم درصد افزایش به 1104 دلار رسید. قیمت پلاتین هم 1.3 درصد رشد داشت و به 1013 دلار و 40 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی