عصر بازار

یک مقام مسئول تأمین اجتماعی خبر داد؛

تعیین تکلیف مطالبات تأمین اجتماعی تا پایان ۹۴ در بودجه سال آینده

عصر اعتبار- مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در صورت وصول، نقطه‌ سربه‌سری صندوق را به عقب می‌اندازد، گفت: مطالبات سازمان تا پایان سال ۹۴ مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفته و در بودجه سال ۹۷ نیز نحوه پرداخت آن دیده شده است.

تعیین تکلیف مطالبات تأمین اجتماعی تا پایان ۹۴ در بودجه سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، رضا معینی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه برگزاری پنل آموزشی مقررات بیمه‌ای به تعاونی‌ها  با اشاره به اینکه چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی در دنیا مختص ایران نیست و همه کشورها با آن مواجه هستند، اظهار داشت: برای حل این چالش‌ها موضوعاتی از قبیل افزایش سن بازنشستگی و یا افزایش نرخ حق بیمه مطرح می‌شود. اما فعلاً چنین چیزی در سازمان تأمین اجتماعی مطرح نیست.

    وی افزود: حاکمیت باید نظام پایه را برای ارائه خدمات حمایتی به مردم بپذیرد تا بار مسئولیت آن را افراد پرداخت‌کننده حق بیمه برعهده نگیرند. بنابراین وظایف دولت در زمینه حمایت‌های اجتماعی نباید بر دوش سازمان تأمین اجتماعی باشد.

    معینی خاطرنشان کرد: با افزایش امید به زندگی و طولانی‌تر شدن دوره پرداخت مستمری‌ها در کنار عدم تغییر نرخ بیمه، صندوق تأمین اجتماعی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است و آمارها نشان می‌دهد متوسط عمر در ایران به 73 سال رسیده است، درحالی‌که متوسط سن بازنشستگی طبق آخرین آمار بین 52 تا 54 سال است.

    وی گفت: در خیلی از کشورهای دنیا قوانینی تصویب می شود که جنبه حمایتی دارند، به طور مثال در ایران افرادی با 45سال سن هم بازنشسته می شوند که در کمتر کشوری این موضوع را می توان مشاهده کرد.

    مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی افزود: اگر درباره صندوق‌ها برنامه‌ریزی درستی انجام نشود، می‌توان چالش‌های جدی در این حوزه متصور بود. علاوه‌بر این افزایش نرخ تورم در دوره‌های گذشته تأثیر مستقیم بر روی تعهدات صندوق تأمین اجتماعی گذاشت.

    این مقام مسئول سازمان تأمین اجتماعی بابیان اینکه سن بازنشستگی برای مردان 60 و برای زنان 55 سال است، گفت: طبق قانون تأمین اجتماعی زنان با 20 سال سابقه کار در سن 42 سالگی هم می‌توانند بازنشسته شوند و این موضوع موجب افزایش تعهدات صندوق شده است.

    وی بابیان اینکه صندوق تأمین اجتماعی با دریافت مطالباتش از دولت می‌تواند عمده مشکلاتش را سامان دهد، گفت: اگر این مطالبات از سوی دولت پرداخت شود، می‌توان امیدوار بود که نقطه سربه‌سری درآمدها و هزینه‌های سازمان را به عقب انداخت.

    معینی درعین‌حال گفت: در نشست‌های دولت و مجلس موضوع مطالبات صندوق تأمین اجتماعی از دولت مطرح شده و برای آن ارقامی نیز در بودجه سال 97 دیده شد و این موضوع موجب می‌شود چالش‌های صندوق کمتر شود.

    مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبات تأمین اجتماعی تا پایان سال 94 مورد توافق قرار گرفته و قرار است در طول یک دوره مشخص پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو