عصر بازار

«فیچ» رتبه اعتبار مالی ترکیه را ثابت نگه داشت

عصر اعتبار- موسسه اعتبارسنجی «فیچ» با ثابت نگه داشتن درجه اعتبار مالی ترکیه در سطح «+BB» چشم انداز اعتباری ترکیه را نیز «پایدار» اعلام کرد.

«فیچ» رتبه اعتبار مالی ترکیه را ثابت نگه داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، در گزارش فیچ، وضعیت اعتبار مالی ترکیه متاثر از تقابل عواملی همچون نرخ تورم بالا، حساسیت‌های مربوط به تامین وام‌ خارجی و نوسانات مربوط به اقتصاد کلان با میزان بدهی عمومی پایین، ثبات مالی و رشد اقتصادی بالا عنوان شده است.

    همچنین در این گزارش با اشاره به نرخ رشد متوسط 5.6 درصدی ترکیه طی 5 سال اخیر که بسیار بیشتر از نرخ رشد 3.5 درصدی در کشورهای مشابه است، سیاست‌های اقتصادی تشویقی دولت، بهبود مرحله ای بخش گردشگری و رشد اقتصادی قوی در کشورهایی که شریک تجاری ترکیه هستند نیز به عنوان عوامل تقویت کننده اقتصاد ترکیه در سال 2017 معرفی شده اند.

    فیچ در گزارش خود پیش بینی کرده که رشد اقتصادی ترکیه پیش از برگزاری انتخابات سال 2019 در نتیجه ارائه بسته های تشویقی جدید به نرخ 4.7 درصد برسد.

    در بخش دیگری از گزارش با اشاره به وضعیت مناسب شاخص های مالی و منابع وام بانک های ترکیه علی رغم برخی عوامل مشکل زا و نوسانات اقتصاد کلان، دورنمای مربوط به بخش بانکداری ترکیه نیز پایدار اعلام شده است.

    همچنین با تاکید بر پویایی بخش خصوصی در اقتصاد بزرگ و متنوع ترکیه، یادآوری شده که درآمد سرانه ملی در ترکیه دوبرابر کشورهای مشابه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی