عصر بازار

فدرال رزرو آمریکا قوانین بانکداری سفت و سخت را بر می‌دارد

عصر اعتبار- بانک مرکزی آمریکا برای کارآمدی بیشتر بانک اقدام به تسهیل کردن قوانین بانکداری می کند.

فدرال رزرو آمریکا قوانین بانکداری سفت و سخت را بر می‌دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایبِنا ، «کریستین روز» رییس نظارت بر فدرال رزرو گفت: مقررات موجود در بخش بانکداری بسیار سفت و سخت است و این مقررات می توانند به نحوی بازتدوین شوند که به ارتقاء بیشتر بانک های تجاری، سرمایه گذاری و تجارت بازار بورس منجر شوند.

    این مقام ارشد فدرال رزرو گفت: با به کارگیری قوانین جدید می تواند کنترل بر روی نقدینگی بانک ها و سرمایه آنها را کاهش داد. قرار است ماه آینده میلادی «جروم پاول» رییس جدید فدرال رزرو سکان هدایت بانک مرکزی آمریکا را به دست گیرد و انتظار می رود که سیاست های پولی وی همگام با رویکرد «دونالد ترامپ» با نگاه به اقتصاد و تجارت باشد.

    همچنین «رندال کوآرلز» معاون نظارت بر فدرال رزرو گفت: بانک مرکزی بر روی تغییرات بسیار مهم در مقررات وال استریت تمرکز خواهد کرد. این تغییرات شامل تسهیل در قوانین مرتبط با سرمایه، مالکیت و سخت گیری در مورد کمک های مالی دولت به مالیات دهندگان است.

    این تغییرات به نظر می تواند منجر به شکوفایی بخش مالی، خود اتکایی و رقابت پذیری شود؛ ضمن اینکه به بانک های تجاری این اجازه را می دهد تا وام دهی خود را افزایش دهند. انعطاف پذیری بیشتر قوانین تجارت اختصاصی این اجازه را به بانک ها می دهد که با سرمایه گذاری دوباره از منافع به دست آمده خود در بخش غیر مالی اقتصادی به دنبال کسب سود در بازار بورس باشند.

    بر همین اساس، فدرال رزرو به دنبال کاهش دادن قوانین سختگیرانه ای است که بعداز بحران مالی جهان در سال 2007 تا 2009 میلادی در آمریکا وضع شده اند و به گفته بسیاری از سیاست گذاران این قوانین، سودهی، کارآمدی و رقابت پذیری بخش بانکداری را مسدود کرده اند؛ ضمن اینکه ناتوانی بانک ها در افزایش وام دهی تاثیر منفی بر روی توسعه بیشتر رشد اقتصادی گذاشته و بسیاری از بنگاه های غیر مالی برای گرفتن وام مشکلاتی دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی