عصر بازار

تب و تاب فردوسی در روزهای افزایش نرخ دلار؛

تمایل بازار به سمت خرید ارز تا فروش آن

عصر اعتبار- مشاهدات نشان می‌دهد که ارز در بازار آزاد با افزایش تقاضا روبرو شده و صرافی‌ها بعد از افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر شلوغ‌تر شده است، همچنین از طرف دیگر در بازار سکه میل به سمت فروش بیش از خرید است.

تمایل بازار به سمت خرید ارز تا فروش آن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بازار آزاد ارز و سکه در روزهای اخیر با روند صعودی قابل ملاحظه‌ و بی سابقه‌ای در روزهای اخیر همراه شده است. دلار آمریکا که در روز گذشته به مرز 4700 تومان هم رسید مشاهدات از میدان فردوسی نشان می‌دهد که اندکی با کاهش قیمت روبرو شده است. هر دلار آمریکا 4660 تومان خریداری و 4485 تومان به فروش می‌رسد که حدود 15 تومان پایین‌تر از قیمت روز گذشته است.

    بازار آزاد ارز در صرافی‌ها و دلالان ارز در خیابان فردوسی حال و هوای خاصی دارد. بازار شلوغ‌تر از روزهای گذشته است و صرافی‌ها از مشتری‌های بیشتری میزبانی می‌کنند. پشت تابلو قیمت بیشتر صرافی‌ها جمعیت زیاد است و مردم قیمت‌ها را زیر ذره‌بین برده‌اند و قیمت‌ها هم سریع تغییر می‌کند.

    در میان دلالان ارز هم تب و تاب زیاد است و جمعیت زیادی دور و برشان جمع شده‌اند و به معامله انواع ارز به ویژه دلار و یورو مشغول هستند.

    به گفته برخی از صرافی‌ها در روزهای گذشته که قیمت‌ ارز افزایشی شد، تقاضا برای ارز بیشتر شده است و بازار بیشتر به سمت خرید ارز متمایل است تا فروش ارز. بخشی از این افزایش قیمت ناشی از جوی است که میان مردم ایجاد شده و میل به خرید را افزایش داده است.

    صرافی‌ها می‌گویند که به غیر از دلار تقاضا برای یورو هم افزایش زیادی در روزهای گذشته پیدا کرده و بعد از دلار بیشترین خرید متعلق به یورو است.

    همچنین بعضی از دلالان ارز درباره پیش‌بینی وضعیت بازار در روزهای آینده می‌گویند احتمال پایین آمدن قیمت‌ها در روزهای آینده وجود دارد و شرایط فعلی موقتی است. چرا که دولت معمولا در این مقطع از سال قیمت ارز را افزایش می‌دهد و بعد در یکی دو ماه آخر سال قیمت را پایین می آورد.

    افزایش قیمت ارز قیمت سکه را هم بالا برده است به طوری که قیمت سکه در روزهای گذشته به بیش از یک میلیون و 520 هزار تومان رسیده است و در بازار امروز هم سکه تمام یک میلیون و 527 هزار تومان عرضه می‌شود.

    در بازار سکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروش بیش از خرید است و بعد از افزایش چند روز گذشته وضعیت بازار به سمت افزایش خرید سوق پیدا کرده است. در مجموع آنچه از شرایط کلی بازار مشاهده می‌شود افزایش تقاضا در بازار ارز و افزایش فروش در بازار سکه وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی