عصر بازار

مدیرعامل پست بانک ایران تشریح کرد:

عملکرد پست بانک ایران در حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری

عصر اعتبار- خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران با حضور در جلسه پیگیری اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی به تشریح گزارش عملکرد این بانک پرداخت.

عملکرد پست بانک ایران در حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در ابتدای این جلسه جهانگیری با تاکید بر اینکه سازوکار اجرای طرح اشتغال روستایی باید بصورت کاملا شفاف و روشن و از طریق سامانه باشد تا راه های تخلف و سوء استفاده بسته شود گفت: طرح 1.5 میلیارد دلاری که از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و مناطق محروم کشور اختصاص داده شده و زمینه استفاده در این طرح وجود دارد، لازم است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک ها و دستگاه های مرتبط ضمن مراقبت کافی، با حساسیت فراوان نحوه اجرای طرح را رصد کنند.

    وی افزود: در این طرح بانک های عامل پست بانک، بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید مشارکت دارند و تاکنون 50 هزار نفر متقاضی در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که از این تعداد درخواست های بیش از 8000 نفر مورد بررسی قرار گرفته و طرح ها که عمدتاً‌ در بخش کشاورزی و صنایع دستی است در حال بررسی و در دست اقدام است.
    معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت سرعت بخشیدن به روند بررسی و تصویب طرح های متقاضی دریافت تسهیلات خاطر نشان کرد: روند بررسی طرح ها و پرداخت تسهیلات باید با حداکثر سرعت و در عین حال سنجیده و بادقت انجام شود و بخصوص در مواردی که واحدهای تولیدی متقاضی سرمایه در گردش برای طرح های کوچک و روستایی هستند، نباید زمان زیادی صرف بررسی و تصویب شود.
    جهانگیری افزود: موضوع اشتغال همواره در همه دولت ها موضوعی مهم بوده و در همه دوره ها طرح های کوتاه مدتی که سریعتر منجر به ایجاد اشتغال شود در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته،‌ اما گاهی برخی از این طرح ها با آسیب هایی همراه بوده که ما باید از این تجربیات استفاده کنیم تا خطاهای گذشته تکرار نشود.
    معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه سقف تسهیلات در اجرای طرح اشتغال روستایی باید متناسب با اقتصاد روستاها تعیین شود تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی بیشتری بتوانند در قالب این طرح راه اندازی شوند و با اجرای این طرح در روستاها و مناطق محروم توسعه و تحول صورت گیرد.
    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اهمیت نظارت و دقت در اجرای طرح اشتغالزایی روستایی را در تمام مدت اجرای طرح و حتی پس از پرداخت تسهیلات به متقاضیان مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است حتی پس از پرداخت تسهیلات نظارت وجود داشته باشد تا از عملکرد مناسب متقاضیان در نحوه بکارگیری تسهیلات اطمینان حاصل شود.
    در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری ارائه کرد و به تشریح نحوه توزیع منابع، آموزش و مکانیسم های ضمانت در اجرای این طرح پرداخت.
    همچنین در این جلسه مدیران عامل بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید نیز با اشاره به برگزاری جلسات مستمر برای برنامه ریزی در جهت اجرای طرح اشتغال روستائی از هماهنگی های صورت گرفته برای اجرای این طرح و آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان خبر دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو