عصر بازار

عضو انجمن اقتصاددانان ایران :

قوانین مناسب کسب‌وکارهای نوپا باید تدوین شود

عصر اعتبار- صدری گفت: دولت باید پیش از هر اقدامی، با تدوین قوانین مناسب، فضای لازم برای فعالیت کسب‌وکارهای نوپا را فراهم کند.

قوانین مناسب کسب‌وکارهای نوپا باید تدوین شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر صدری عضو انجمن اقتصاددانان ایران  درباره اثر فیلترینگ بر کسب‌وکارهای مجازی و استارت‌آپ‌ها، اظهار کرد: فضای مجازی ظرفیت‌های بسیاری در ابعاد مثبت و منفی دارد و یکی از جنبه‌های مثبت آن را می توان استارت آپ‌ها دانست که یک کسب‌وکار نوپا و در عین حال موفقی است.

    وی ادامه داد: استارت آپ‌ها چندی است که وارد حوزه اقتصادی کشورمان شده‌اند و در فضای اینترنتی رونق خوبی را نصیب خود کرده‌اند؛ اما به علت اینکه عده‌ای از این ظرفیت‌ها سوءاستفاده‌های سیاسی کردند، فضای اینترنت برای مدتی فیلتر ماند و در نتیجه به اصطلاح "  تر و خشک" با یکدیگر سوختند.

    صدری بیان کرد: همانطور که اگر بی‌نظمی‌های سیاسی کنترل و هدایت نشود بر اقتصاد کشور می‌تواند اثرهای منفی بگذارد، فیلترینگ فضای مجازی هم می‌تواند به استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای مجازی ضربه وارد کند، بنابراین دولت باید همگام با تکنولوژی حاشیه امنی برای حفظ تعادل و نیز تفکیکی میان اینگونه کسب‌وکارها با دیگر فضاهای اینترنت قائل شود.

    عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: دولت تنها با ایجاد نرم افزارهای(application) داخلی نمی‌تواند از صدمات منفی فضای مجازی دوری کند، زیرا این اهم به تازگی وارد کشور شده و رونق آن نیازمند ارضای نیازهای کاربران است و در نتیجه در مقابل تکنولوژی فقط با تکنولوژی برتر دیگری می‌توان ایستاد.

    صدری بیان کرد: نرم افزارهای مختلف در فضای مجازی همچون تلگرام و واتس‌آپ جایگاه خوبی در سراسر جهان به دست آورده‌اند و برای اینکه بتوانیم نرم افزارهای داخلی را جایگزین آنها کنیم، باید به مرور زمان به تقویت و گسترش نرم افزار داخلی در ایران و سایر کشورها بپردازیم.

    عضو انجمن اقتصاددانان ایران با توجه به میزان وامی که دولت برای جبران زیان استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته است، گفت: دولت باید در وهله نخست با گزینش جنبه‌های مثبت و منفی تفکیکی میان آنها قائل شود و پس از شناسایی جنبه های مثبت به درخواست شهروندان و همچنین نارضایتی های موجود بپردازد.

    وی بیان کرد: فعالان مشتاق می‌توانند از این فضا به نحو احسنت بهره برده و به واسطه اینترنت فاصله‌ها را برای تجارت و افزایش مبادله‌های اقتصادی کوتاه کنند.

    عضو انجمن اقتصاددانان ایران، مطرح کرد: دولت باید پیش از هر اقدامی، با تدوین قوانین مناسب، فضای لازم برای فعالیت کسب‌وکارهای نوپا را فراهم کند تا اقدامات این بخش اقتصادی با ضریب اطمینان و همچنین با قدرت نفوذ بیشتری در سراسر جهان پیش رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو