عصر بازار

میزگرد نقش چین در رهبری اقتصاد جهان در داووس برگزار شد

عصر اعتبار- میزگردی با عنوان 'رهبری اقتصادی جهان توسط چین' سه شنبه شب به وقت پکن با حضور شماری از کارشناسان و اهل فن در حاشیه اجلاس سالانه داووس در سوئیس برگزار شد.

میزگرد نقش چین در رهبری اقتصاد جهان در داووس برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، در جریان این نشست، طرفین راه های توسعه چین و اینکه این کشور تا چه اندازه در مسیر رشد اقتصادی در سال های اخیر و پیشبرد اصلاحات موفق بوده است بحث و تبادل نظر کردند.

    در این اجلاس شماری از کارشناسان از کشورهای مختلف و چین در باره وضعیت چین و آمارهای اقتصادی این کشور و رشد اقتصادی اخیر 6.9 درصدی سال 2007 بحث و بررسی هایی انجام دادند.
    بخشی از این نشست نیز به برنامه راه ابریشم چین اختصاص یافته است و کارشناسان از سه شنبه به وقت محلی در باره طرح های زیربنایی، همکاری برای پیشبرد برنامه راه ابریشم، چین و سرمایه گذاری در این مسیر و تبادلات تجاری کشورهای مرتبط با این برنامه بحث و رایزنی کردند.
    در این نشست خاطر نشان شد که 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در سال گذشته در سخنرانی مهمی در اجلاس داووس خواستار آن شده است که کشورها با یکجانبه گرایی تجاری مقابله کرده و دنیا را به سمتی هدایت کنند که در آن همکاری و چند جانبه گرایی جایگزین تک گرایی های تجاری می شود.
    قرار است در حاشیه اجلاس داووس که قوی ترین کارشناسان اقتصادی از سراسر جهان در آن حضور یافته اند تا روز جمعه نزدیک به 400 مجمع و همایش و سمینار در باره مسایل اقتصادی جهان برگزار شود.
    ریاست هیات چین را در اجلاس داووس 'لیو خه' عضو ارشد دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین برعهده دارد.
    اجلاس مجمع جهانی اقتصاد ژانویه هر سال با حضور شمار زیادی از روسای جمهوری، نخست وزیران، رهبران تجاری و بانکی و اقتصاددانهای جهان در داووس سوئیس برگزار می شود. در اجلاس امسال که تا روز جمعه ادامه دارد شماری از رهبران جهان از جمله نخست وزیر هند، رئیس جمهوری فرانسه، صدر اعظم آلمان، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی می کنند.
    در این اجلاس پنل ها و میزگردهای مختلف و متنوعی برگزار می شود و در حاشیه آن نیز دیدارهایی خصوصی بین سیاستمداران و مقامات اقتصادی برای بررسی مسائل روز برگزار می شود.
    در اجلاس امسال داووس دهها پنل و میزگرد کارشناسی و سخنرانی با موضوعات مختلفی از جمله اقتصاد دیجیتال، سامانه های انرژی، پارادایم های جدید سلامت و بهداشت، آوارگان، دورنمای علمی جهان، تاثیرات طرح 'یک کمربند و یک جاده' چین و موضوعات دیگر برگزار می شود.
    همچنین با مطرح شدن بحث آزارهای جنسی در آمریکا و اروپا در ماههای گذشته، در اجلاس امسال مجمع جهانی اقتصاد موضوعات مرتبط با نابرابری و شکاف جنسیتی نیز در پنلها و میزگردهای مختلفی مورد بحث قرار می گیرد به همین دلیل امسال برای اولین بار تمام افرادی که ریاست مشترک اجلاس را بر عهده دارند، زن هستند و اجلاسی با ریاست بانوان برگزار می شود.
    اجلاس امسال مجمع جهانی اقتصادی با شعار 'ایجاد آینده ای مشترک در جهانی اختلاف زده' و در حالی برگزار می شود که بنا به گزارش پایگاه رسمی مجمع داووس، محیط جهانی به میزان شگرفی تغییر کرده و اختلافات ژئواستراتژیک در جبهه های مختلف ظهور کرده که پیامدهای گسترده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت.
    از این رو چهل و هشتمین نشست سالانه مجمع جهانی اقتصادی قصد دارد رهبران جهان از سطوح مختلف را برای ایجاد یک روایت مشترک به منظور بهبود اوضاع جهان گرد هم آورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی