عصر بازار

با تصویب سنا ؛

جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا شد

عصر اعتبار- شب گذشته سنای آمریکا ریاست جروم پاول را بر بانک مرکزی فدرال آمریکا تصویب کرد و از ماه دیگر این شخصیت آمریکایی سکان بانک مرکزی این کشور را در دست خواهد گرفت، ایشان نخستین رئیس بانک مرکزی در ۴۰ سال گذشته است که تحصیلات عالی اقتصاد ندارد.

جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس،‌، شب گذشته سنای آمریکا ریاست جروم پاول بر بانک مرکزی فدرال این کشور را تصویب کرد.

    بر اساس این تصویب یک ماه دیگر پاول سکان بانک مرکزی این کشور را در دست خواهد گرفت.

    اعضای سنای آمریکا با 84 موافق و 13 مخالف پاول را در قوی‌ترین پست اقتصادی دولت آمریکا قرار دادند.

    دوره ریاست جنت یلن، رئیس کل کنونی بانک مرکزی آمریکا،  پس از 4 سال در ماه فوریه به پایان خواهد رسید.

    در حالی ترامپ تصمیم گرفت تا به کار یلن در بانک مرکزی آمریکا پایان دهد که سیاست‌های یلن در اجرای سیاست‌های داخلی در آمریکا پرطرفدار بوده است.

    پاول 64 ساله سابقه 5 سال عضویت در هیأت مدیره بانک مرکزی فدرال آمریکا را دارد و طی 40 سال گذشته اولین رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا خواهد بود که تحصیلات عالیه اقتصادی ندارد. بسیاری بر این باورند که پاول سیاست‌های یلن را در بالا بردن نرخ بهره در آمریکا ادامه خواهد داد. مخالفان وی در سنای آمریکا شامل 4 جمهوری‌خواه، 8 دموکرات وسناتور مستقل برنی سندرز بوده‌اند.

    الیزابت ورن سناتور دموکرات مخالف ریاست پاول بر بانک مرکزی آمریکا است،‌گفت: روی کار آمدن پاول نگرانی‌‌ها نسبت به بازگشت سیاست‌های بانک مرکزی فدرال آمریکا به سمت و سوی بحران اقتصادی جدید را تشدید می‌کند.

    از زمان مبارزات انتخاباتی ترامپ وی همواره نسبت به برخی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا در محدود کردن بیشتر بانک‌های این کشور انتقادات شدیدی داشته است. جمهوری‌خواهان بر این باورند که همین سیاست‌های محدود کننده باعث شده است که رشد اقتصادی در آمریکا پس از بحران رکود بزرگ اقتصادی سال 2008همچنان پایین بماند.

    پاول به طور غیرمستقیم اعلام کرده است که محدودیت‌های قوانین بانکی را به خصوص برای بانک‌های کوچک محلی کاهش خواهد داد.

    به نظر می‌رسد با تغییر رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا ترامپ این فرصت را یافته که بتواند دیگر اعضای هیأت مدیره این بانک را نیز خود انتخاب کند. برخی بر این باورند که این امکان فراهم شده است تا ترامپ بتواند 6 نفر از 7 عضو هیأت مدیره بانک مرکزی فدرال را با انتخاب‌های خود پر کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی