عصر بازار

وزیر اقتصاد خبر داد:

معامله اوراق مشارکت دولتی از ۳۰ بهمن ماه در فرابورس

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اوراق مشارکت دولتی منتشره در هیات پذیرش فرابورس، پذیرش شده و از ۳۰ بهمن ماه قابل معامله خواهد بود.

معامله اوراق مشارکت دولتی از ۳۰ بهمن ماه در فرابورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، مشکلات و مسایل بخش خصوصی در دیدار صمیمانه تعدادی از فعالان اقتصادی، کار آفرینان و نمایندگان اتحادیه های مختلف تجاری و صنفی و صاحبان صنایع بزرگ با مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بحث و بررسی بررسی قرار گرفت.

    با توجه به برخی جلسات غیرمنظم با تشکل های بخش خصوصی در گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شد این جلسات بطور منظم برگزار تا بصورت رو در رو مسایل و مشکلات طرح و بررسی شده و در فرآیند حل مسایل پیش روی بخش خصوصی تسریع صورت گیرد.

    کرباسیان در این دیدار گفت: اگر بودجه سال 1397 با همین ترکیب در مجلس تصویب شود اتفاقات مهم و خوبی در بخش اشتغال و رونق اقتصادی رخ خواهد داد.

    وی افزود: در حوزه اشتغال، منابع صندوق توسعه ملی، بانک ها و بودجه در جهت رشد اشتغال کمک خواهند کرد و پیش بینی می کنیم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

    وزیر اقتصاد تصریح کرد: نوسازی بافت های فرسوده و خارج کردن خودروهای دودزا بعنوان یکی از برنامه های دولت در سال آینده است و با اجرای این دو برنامه، می توان انتظار داشت بخشی از مشکلات مربوط به ایجاد رونق در بخش مسکن به عنوان یک پیشران مهم اقتصادی و همچنین محیط زیست، آلودگی هوا و مصرف غیر استاندارد سوخت را حل کرد.

    کرباسیان اظهار داشت: امکان تهاتر طلب پیمانکاران با بدهی آنها به دولت و تسویه آن از طریق اوراق خزانه، یک قدم مثبت بوده و فراهم آوردن شرایط ورود اوراق خزانه به بازار بورس و اجازه معامله و خرید و فروش آن که باعث کاهش نرخ این اوراق از  40 به 17 درصد شد، اقدام مثبت دیگری است که از سوی دولت انجام شده است.

    وی افزود: در خصوص برخی گلایه های بخش خصوصی پیرامون عدم پذیرش اوراق مشارکت دولتی در بورس نیز  دستورات لازم در این ارتباط صادر شده و بنا بر اعلام سازمان بورس، حسب این دستور، کل اوراق مشارکت منتشره در هیات پذیرش فرابورس، پذیرش شده و از 30 بهمن ماه قابل معامله خواهد بود.

    وزیر اقتصاد تصریح کرد: بحثی در خصوص کالای مکشوفه قاچاق وجود دارد که طبیعتا بخش هایی از آن باید امحاء شود اما در مورد برخی دیگر از کالا ها، از جمله کالاهای صنعتی و واسطه ای، ما این بحث را با مجلس مطرح کرده ایم که اجازه بدهند، کالاها فروخته شده و درآمد حاصله به صنایع مشابه آن در داخل پرداخت شود و اعلام آمادگی کرده ایم که لیست مربوطه را در اختیار مجموعه های صنعتی بگذاریم اما از مدتی قبل تاکنون، این پیشنهاد کماکان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

    وی با بیان اینکه انتظار بنده از بخش خصوصی این است که با سرعت و تلاش بیشتری در بهره مندی از این منابع عمل کند، گفت: ما شرایط لازم و آنچه وظیفه و ماموریت مان در خصوص تامین منابع مناسب خارجی بوده است را انجام داده ایم و اکنون انتظار داریم بخش خصوصی بسیار فعال تر از بخش دولتی وارد صحنه شده و پیشگام باشد.

    کرباسیان ادامه داد: اینکه مسیر کنونی ورود سرمایه خارجی نیاز به اصلاحاتی دارد پذیرفته شده است، اما با همین شرایط هم اگر بخش خصوصی فعالانه عمل کند، امکان جذب منابع خارجی در سطح بالایی فراهم است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو