عصر بازار

در آستانه رونمایی از محصولات جدید بانک ملی ایران در حوزه بانکداری الکترونیک رخ داد؛

دیدار رییس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس با عضو هیات مدیره بانک ملی ایران

عصر اعتبار- مهندس علی سبحانی فر رییس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی با مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران دیدار و پیرامون آخرین دستاوردها و طرح های بانک ملی ایران در بخش بانکداری الکترونیک گفت و گو کردند.

دیدار رییس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس با عضو هیات مدیره بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،سبحانی فر در این نشست گفت: بانک ملی ایران یکی از بزرگ ترین بانک های کشور است که به تعداد زیادی از مشتریان سرویس می دهد لذا پیشرفت در امور خدمات الکترونیک می تواند بستر مناسب تری را برای این مشتریان به وجود آورد.به عبارت دیگر توسعه بانکداری الکترونیک در بانک ملی ایران به دلیل جایگاه این بانک می تواند منجر به رشد بانکداری الکترونیک در کل نظام بانکی کشور شود.

    وی افزود:هر کدام از  طرح های در شرف عملیاتی شدن بانک ملی ایران می تواند تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

    رییس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ممکن است در بخش بانکداری الکترونیک خلاءهای قانونی هم وجود داشته باشد که مجلس آمادگی دارد تا این نواقص را بررسی و رفع کند.

    وی ادامه داد:کشور ناچار است پا به پای بانکداری توسعه یافته دیگر کشورها به خصوص در بخش بانکداری الکترونیک حرکت کند.اگر این بخش راه بیفتد صرفه جویی زیادی در هزینه کشور مثل هزینه تولید و نگهداری اسکناس به وجود می آید و با جلوگیری از آلودگی هوا، وقت افراد برای دریافت خدمات بانکی در شعبه ها صرف نمی شود.

    سبحانی فر در پایان گفت: 30 درصد جمعیت کشور در روستاها هستند اما سرعت گسترش خدمات الکترونیک روستاها کمتر از شهرها بوده است در صورتی که روستاها ظرفیت خوبی در این باره دارند و بانک ها می توانند با گسترش طرح هایی مانند سی آر اس خدمات الکترونیک را در کل کشور توسعه دهند.

    مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران هم در این دیدار گفت:این بانک طرح های مهمی را در دست  بهره برداری دارد که می تواند فضای مثبتی را در بازارهای سرمایه گذاری کشور به وجود آورد.

    وی با اشاره به رونمایی از محصولات جدید بانک گفت: اگر چه یکی از هدف های بانک ملی ایران از اجرای این  طرح ها، بر اساس رسالت ذاتی آن، درآمد زایی است، اما با این حال ما هدف مهمتری را دنبال می کنیم و آن منافع اقتصادی کشور و مردم است.

    خاتونی تاکید کرد:طرح های جدید بانک ملی ایران می تواند باعث بالا رفتن امنیت بانکداری الکترونیک کشور شود و التهاب های ایجاد شده در برخی حوزه های مالی کشور را که در برخی مقاطع رخ می دهند، کنترل کند.

    وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در همه مراحل بانکداری الکترونیک کشور نقش بسیار پر رنگی داشته است.هر طرح و پروژه ای که در این بخش  شکل گرفته است از بستر و نقطه آغاز آن مجلس محترم حضور داشته و همیاری های لازم را به عمل آورده است.انتظار ما این است که مجلس کمک کند تا قوانین و مقرراتی که در حوزه بانکداری الکترونیک وجود دارد مورد بازبینی و رصد قرار گرفته و روز به روز با کمک هم بتوانیم شاهد رشد در این حوزه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی