عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

پرداخت ۲هزار وام قرض الحسنه به زلزله زدگان کرمانشاه

عصر اعتبار- بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور کاهش آلام و مشکلات هموطنان آسیب دیده از زلزله به صورت خودجوش اقدام به پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون ریالی در مناطق زلزله زده نموده است.

پرداخت ۲هزار وام قرض الحسنه به زلزله زدگان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، ، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اعلام این خبر گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زلزله زدگان کرمانشاه از 5 دی ماه هم زمان با روز مقابله با زلزله شروع شده است و مردم شهرستان های زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و گیلانغرب می توانند با اخذ معرفی نامه از ستاد مدیریت بحران مستقر در فرمانداری های این شهرستان ها به شعب بانک مراجعه و در کمترین زمان ممکن این تسهیلات را دریافت کنند.

    مرتضی اکبری افزود: این بانک همچنین، در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به منظور بهبود شاخص های بهداشتی در مناطق زلزله زده غرب کشور، به مشارکت در بازسازی سه خانه بهداشت روستایی در استان کرمانشاه اقدام کرد و تفاهم نامه ساخت 3 خانه بهداشت توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران از 62 خانه بهداشت تعهدی خیرین حوزه سلامت، در جریان سفر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضاء شد و ساخت خانه های بهداشت کرکهرگ، چمن گلین، سید احمد به مرحله عملیاتی رسیده است.
    وی گفت: ساخت فضاهای علمی و احداث مدارس در مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه از دیگر نیازهای اساسی بوده که براین اساس، بانک قرض الحسنه مهرایران، با رویکرد حمایت از تحصیل دانش آموزان مناطق آسیب دیده این استان در بازسازی مدارس روستایی این مناطق نیز مشارکت کرد.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران اظهارداشت: در این راستا، سه مدرسه در روستاهای مناطق زلزله زده این استان با مشارکت مالی بانک قرض الحسنه مهر ایران احداث و بازسازی می شود. در این خصوص نیز با استانداری و سازمان بازسازی مدارس آموزش و پرورش استان هماهنگی های لازم صورت گرفته و در چند روز آتی با طراحی نقشه ساختمان، پیمانکار آن نیز انتخاب و عملیات ساخت این مدارس نیز آغاز خواهد شد.
    شایان ذکر است، برای ساخت هریک از مدارس و خانه های بهداشت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و جمعاً 9 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
    بر مبنای این گزارش، طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران استانداری، 9 شهرستان استان کرمانشاه مشمول امهال (تنفس) شده اند که با محاسبات انجام شده تعداد 20 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 1100 میلیارد ریال در این ردیف قرار خواهند گرفت .امهال تسهیلات با تأیید ستاد مدیریت بحران شهرستان های زلزله زده و به مدت 2 سال صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی