عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

خرید ارز در شرایط فعلی به نفع سوداگران پول است

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار کنترل ارز و تقاضا در بازار ارز شد و به مردم توصیه کرد در شرایط فعلی برای خرید دلار هجوم نبرند.

خرید ارز در شرایط فعلی به نفع سوداگران پول است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رحیم زارع اظهار کرد: متاسفانه نوسانات نرخ ارز اثرگذاری زیادی در جامعه دارد و روی قیمت تمام شده کالا تاثیر می‌گذارد.

    وی با بیان اینکه ثابت بودن نرخ ارز به نفع تولیدکنندگان است، گفت: به نظر می‌رسد قیمت واقعی دلار حداکثر 4000  تومان است و بیش از این عدد حباب قیمتی است. در دولت گذشته شاهد بودیم که قیمت دلار سه برابر شد اما در این دولت چنین نوسانی را شاهد نبودیم لذا دولت برای حفظ دستاوردهای برجام فروش نفت، و کنترل نرخ ارز که در چهار، پنج سال گذشته موفق بوده، باید تلاش بیشتری داشته باشد.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چند سال اخیر اوضاع فروش نفت و ارزآوری از این طریق خوب بوده و قیمت نفت اوپک هم قیمت مناسبی است. لذا باید تعادلی در عرضه و تقاضا در بازار ارز به وجود بیاید.

    زارع با بیان اینکه نرخ ارز را نمی‌توان به شکل دستوری کنترل کرد، گفت: ایجاد ثبات اقتصادی به نفع تولیدکنندگان است و ما به مردم توصیه می‌کنیم در شرایطی که قیمت دلار رو به افزایش است، به بازارها هجوم نیاورند چراکه این به نفع سوداگران پول خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی