عصر بازار

رییس‌کانون صرافان ایران :

التهاب بازار دلار رو به کاهش است

عصر اعتبار- رئیس کانون صرافان ایران گفت: همیشه به مردم پیشنهاد می‌کنیم که در این ایام وارد بازار نشوند تا بازار از التهاب خارج شود زیرا تجربه ثابت کرده که نهایتا مردم متضررخواهند شد.

التهاب بازار دلار رو به کاهش است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سعید مجتهدی، رییس کانون صرافان ایران در مورد افزایش بهای دلار طی هفته‌های گذشته‌ اظهار داشت: چند فاکتور در تغییرات قیمت ارز مؤثر است که از مهمترین آنها می‌توان به تسویه حساب‌های مالی در آخرین ماه میلادی (دسامبر) اشاره کرد که تقاضای زیادی را در بازار به همراه دارد ضمن آنکه تحریم‌ها و رفتار خصمانه آمریکا هم معمولا این موضوع را تشدید می‌کند.

    وی با اشاره به شرایط کنونی بازار ارز افزود: دراین شرایط معمولا پول‌های سرگردانی که وجود دارد جذب بازار ارز و سکه و طلا می‌شوند، البته همواره در ماه دسامبر شاهد نوسانات ارز در بازار هستیم، اما نهایتا بانک مرکزی این موضوع را مدیریت می‌کند و بازار را از التهاب به آرامش می‌رساند.

    رئیس کانون صرافان ایران تصریح کرد: در این بین افرادی هستند که متقاضیان واقعی ارز به شمار می‌روند که شامل تجار و مسافران هستند که متقاضی‌واقعی قلمداد می‌شوند و بقیه متقاضیان خرید ارز در این ایام یا سودجو هستند و یا افرادی هستند که می‌خواهند در این بازار موج سواری کنند و برای سرمایه‌گذاری وارد بازار می‌شوند.

    وی گفت: ما همیشه به مردم پیشنهاد می‌کنیم که در این ایام وارد بازار نشوند تا بازار از التهاب خارج شود زیرا تجربه ثابت کرده که نهایتا مردم متضرر خواهند شد.

    مجتهدی افزود: بانک مرکزی همیشه با تزریق ارز مداخله‌ای بازار متلاطم را به آرامش رسانده است، چند روز گذشته هم با تزریق ارز مداخله‌ای به صرافی‌هایی که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی هستند تا مبلغ 50 هزار دلار و گاهی تا دو برابر این مبلغ را پرداخت کرد.

    وی با بیان اینکه بهای دلار طی هفته گذشته افت کرده است،گفت: از روز پنج شنبه با افت قیمت مواجه شدیم و بهای دلار تا 250 تومان کاسته شد البته از قدیم بانک مرکزی برای تعادل بازار، دلار به بازار تزریق کرده است.

    وی افزود: پیک متقاضیان خرید دلار از اواخر ماه دسامبر آغاز می‌شود البته برای شب عید هم معمولا بازار ارز ثبات ندارد و یکی دو روز تقاضا بالا و پایین می‌شود و نوساناتی در بازار ایجاد می‌کند و بعد نرخ‌ها کاهش پیدا می کند.

    مجتهدی درمورد تخلفات و گرانفروشی صرافی‌ها در ایام رشد قیمت دلار نیز افزود: تخلفی تاکنون گزارش نشده اما مردم می‌توانند در صورت هرگونه تخلفی با شماره تلفن 88347131  کانون صرافان تماس و تخلف صرافی مورد نظر را گزارش کنند و در صورتی که گزارشی داده شود آن را حتما پیگیری خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی