عصر بازار

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد:

معرفی ۳۰۵۰۰ متقاضی نوسازی واحدهای مسکونی زلزله زده کرمانشاه به بانکهای عامل

عصر اعتبار- رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: پس از ۷۲ روز از زلزله استان کرمانشاه، بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

معرفی ۳۰۵۰۰ متقاضی نوسازی واحدهای مسکونی زلزله زده کرمانشاه به بانکهای عامل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای افزود: از این تعداد بیش از 16 هزار و 781 متقاضی دریافت تسهیلات، قرارداد خود را با بانک های عامل منعقد کرده اند.
    این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که 6 بانک ملی، مسکن، سپه، صادرات، تجارت و ملت در پرداخت تسهیلات متقاضیان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مشارکت دارند، گفت: دولت تاکنون برای 14 هزار و 335 واحد مسکونی در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه کمک های بلاعوض 5 و 6 میلیون تومانی پرداخت کرده است.
    به گفته خواجه ای، تاکنون 21 هزار و 157 واحد مسکونی برای ساخت نوع یک در شهرها و روستاهای منطقه زلزله زده که 100 درصد تخریب شده اند، مورد ارزیابی قرار گرفته اند و ساخت 19 هزار و 445 واحد مسکونی در این مناطق نیازمند بازسازی کامل هستند.
    رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان این که تاکنون در منطقه برای 3 هزار و 153 واحد مسکونی پی کنی شده است، گفت: 897 واحد مسکونی بتن و فونداسیون ریخته و 216 واحد مسکونی برای ساخت با اسکلت آماده سازی شده است.
    خوجه ای یادآورشد: در این 72 روز عملیات انجام تعمیرات 11 هزار و 252 واحد مسکونی آغاز شده و عملیات اجرایی 4 هزار و 607 واحد مسکونی به پایان رسیده است.
    رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهارداشت: کارشناسان بنیاد مسکن همواره در منطقه حضور مستمری دارند تا به زلزله زدگان این استان برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی آنها کمک کنند.
    خواجه ای گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرها 40 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون تومان کمک های بلاعوض در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد و سقف تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی نیز 30 میلیون تومان با 5 میلیون تومان کمک های بلاعوض بوده است. همچنین برای هر واحد مسکونی 8 تن سیمان توسط بنیاد مستضعفان به صورت رایگان تحویل می شود.
    رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ادامه داد: هزینه طراحی، نظارت، تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی در تمام روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رایگان است، اما این هزینه ها در شهرها برای واحدهای مسکونی تا 85 مترمربع رایگان اعلام شده است.
    زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.
    محل وقوع این زمین لرزه حوالی «ازگله» اعلام شد که در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
    کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا 3 ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از 4.5 ریشتری در این منطقه رخ داده است.
    براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 600 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک بیش از 12 هزار نفر بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو