عصر بازار

موافق کلیات لایحه بودجه ۹۷؛

مقصودی: تنظیم بودجه برمبنای برنامه ششم از نکات مثبت بودجه ۹۷ است

عصر اعتبار- نماینده سبزوار با بیان اینکه تنظیم بودجه بر اساس برنامه ششم از مهمترین خصوصیات بودجه ۹۷ است، گفت که در این بودجه توجه ویژه‌ای برای حل مشکل ریزگردها، اشتغال و کاهش فقر شده است.

مقصودی: تنظیم بودجه برمبنای برنامه ششم از نکات مثبت بودجه ۹۷ است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسین مقصودی به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه 97 در جلسه علنی یکشنبه مجلس، گفت: آنچه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است قابل دفاع می‌باشد چرا که این بودجه بر مبنای برنامه ششم تنظیم شده است.

    وی توجه به حل مشکل ریزگردها، اشتغال و کاهش فقر در کنار توجه به روستاییان را از جمله ویژگی‌های مثبت بودجه 97 برشمرد و افزود: علیرغم اینکه در مصوبات تلفیق تلاش شده که به وضعیت معیشتی معلمان و پرداخت پاداش خدمت آنها توجه شود، اما این توجه کافی نیست. باید به داد معلمان و آموزش و پرورش برسیم چون حق آنها داده نشده است.

    به گفته مقصودی، 65 هزار معلم در آستانه بازنشسته شدن هستند که ما از مقام معظم رهبری درخواست دادن مجوز برای برداشت حداقل دو میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای دادن پاداش پایان خدمت آنها و حق و حقوق معلمان را داریم.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه در بودجه 97 انضباط مالی بهتر شده است، گفت: علیرغم پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت سوخت برای تامین منابع مالی، کمیسیون تلفیق با این موضوع مخالفت کرد و راه‌های دیگری همچون افزایش دریافت مالیات از بانک مرکزی و گمرک را به تصویب رساند.

    وی بودجه 97 را دارای شفافیت بیشتری دانست و گفت که در این بودجه تلاش شده ضمن توجه برای حل مشکل اشتغال، به اقشار آسیب‌پذیر نیز توجهات لازم صورت گیرد.

    مقصودی حمایت از تولید و مصرف‌کنندگان داخلی را از دیگر نکات مثبت بودجه 97 خواند و گفت که کمیسیون تلفیق در مصوبات خود ضمن جلوگیری از دریافت حقوق‌های نجومی، با پیشنهاد دولت برای استانی کردن آموزش و پرورش مخالفت کرد که جای تقدیر دارد.

    وی از نمایندگان خواستار رای به کلیات لایحه بودجه شد و در عین حال گفت که باید نواقص موجود در زمان بررسی جزئیات رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو