عصر بازار

لیت کوین هم بعد از بیت کوین محبوب می‌شود

عصر اعتبار- اگر چه بیت کوین یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال در جهان است، اما این امر جلوی ابداع و محبوبیت ارزهای دیجیتال دیگر را نگرفته است.

لیت کوین هم بعد از بیت کوین محبوب می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، اقبال به ارزهای دیجیتال موجب خلق نمونه‌های متنوعی از آنها شده که از جمله آنها می توان به اتریوم و زدکش اشاره کرد که در عرض مدت نه چندان زیادی به محبوبیت کم و بیش قابل توجهی رسیدند.

    اما لیت کوین که مدت زیادی از عرضه اش نمی گذرد، اگر چه از نظر چارچوب و اصول اجرایی تفاوتی با بیت کوین یا دیگر ارزها ندارد. اما از سرعت انتقال و کارآیی بیشتری برخوردار است.

    این ارز دیجیتال توسط یکی از کارکنان سابق گوگل به نام چارلی لی  طراحی شده و ارزش بازار آن به سرعت به دهها میلیارد دلار رسیده است. لیت کوین هم مثل سایر ارزهای دیجیتال توسط یک مرکز خاص مانند بانک مرکزی کنترل نمی شود و تمام کاربران در یک شبکه بزرگ به نقل و انتقال آن می پردازند.

    شبکه تبادل لیت کوین در قالب فرایندی موسوم به ماینینگ کار می کند. فرایند ماینینگ شامل محاسبت پیچیده ریاضی با استفاده از سخت افزارهای قدرتمند است و افرادی که به اجرای این محاسبات کمک می کنند مبلغی را به عنوان پاداش دریافت می کنند.

    طراحان لیت کوین برای تولید و عرضه آن سقف 84 میلیارد لیت کوین را درنظر گرفته اند که به معنای محدودیت برای تولید و انتقال و عرضه ارز یادشده است. در حالی که پردازش هر بلوک از بیت کوین به دلیل لزوم تایید و بررسی ده دقیقه به طول می انجامد، این رقم در مورد لیت کوین تنها 2.5 دقیقه است و لذا پردازش این ارز دیجیتال سریع تر و ارزان قیمت تر است. استفاده از یک الگوریتم نه چندان پیچیده مزیت دیگر این ارز دیجیتال است که باعث شده بسیاری آن را یک پول دیجیتال آینده دار تلقی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی