عصر بازار

هک دستگاه‌های خودپرداز بانکی آمریکا

عصر اعتبار- دو شرکت بزرگ جهان که در زمینه ساخت دستگاه خودپرداز بانک فعالیت می‌کنند، به تازگی هشدار داده‌اند که هکرها با استفاده از ابزار جدیدی توانسته‌اند اطلاعات موجود در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های آمریکا را به سرقت ببرند.

هک دستگاه‌های خودپرداز بانکی آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دو شرکت دیبولد نیکس دورف و  NCR که از سازندگان بزرگ دستگاه‌های خودپرداز بانکی محسوب می‌شوند، به بانک‌ها و مردم هشدار دادند که مجرمان سایبری با استفاده از ابزار و قابلیت‌های جدیدی دستگاه‌های ATM بانکی ایالات متحده آمریکا را هک کرده و به اطلاعات موجود و ذخیره شده در آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

    بر اساس اخبار و آمار منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال جاری میلادی 2017، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها، خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. 

    تقریبا می‌توان گفت هر روزه خبرهای آن از گوشه و کنار جهان به گوش می رسد. انگلستان و اسپانیا جز نخستین کشورهایی بودند که رسما به عنوان قربانی این حملات شناسایی شدند.

    از بزرگترین قربانیان حملات این بدافزار می‌توان به سازمان ملی تامین بهداشت و درمان (NHS) انگلستان، فدکس، دویچه بان، وزارت کشور، وزارت بحران و شرکت مخابراتی مگافون روسیه و همچنین بزرگترین شرکت مخابراتی تلفنی اسپانیا به نام تلفنیکا اشاره کرد.

    اخبار و گزارش‌هایی که طی ماه‌ها و سالهای اخیر از حملات سایبری و هک به بانک‌ها و موسسات بزرگ تجاری و اقتصادی شنیده‌ایم، همگی حاکی از یک اتفاق بسیار ناخوشایند و وحشتناک در حال وقوع هستند. بدیهی است که دیگر نمی‌توان گفت هیچ فرد و یا هیچ سازمانی از گزند خطرات و تهدیدهای حملات سایبری در امان است و معلوم نیست این تهدید رو به رشد، تا چه زمانی قرار است به طول بیانجامد.

    در فوریه سال 2016 میلادی بود که بانک مرکزی کشور بنگلادش مبلغ 81 میلیون دلار را در یک حمله سایبری و هک از دست داد و متحمل خسارات بزرگ و جبران ناپذیری شد.

    همچنین حملات مشابه دیگری نیز در تایوان و روسیه و بسیاری از کشورهای جهان رخ داده است که هرکدام از این اخبار نگرانی‌های بزرگی را درباره امنیت سایبری در جهان ایجاد می‌کند. مجرمان سایبری در سال 2015 میلادی 12 میلیون دلار را از یک بانک اکووادور به سرقت بردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی