عصر بازار

بزرگترین معامله مواد غذایی جهان با ارزهای دیجیتالی رقم خورد

عصر اعتبار- ورود ارزهای دیجیتالی به چرخه معاملات ابرقدرت‌ها ماه گذشته برای نخستین بار معامله انتقال گندم از روسیه به ترکیه توسط بیت کوین انجام شد. در این معامله میزان ۳۰۰۰ تن گندم تنها با استفاده از بیت کوین خریداری شد. بر این اساس ارزهای دیجیتالی در حال ورود به تجارت کالاهای غذایی هستند.

بزرگترین معامله مواد غذایی جهان با ارزهای دیجیتالی رقم خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، «ایوان ویکولوف» مدیر اجرایی بخش حمل و نقل روسیه در این خصوص گفت: این عملیات بخشی از آزمایش پرداخت، توسط ارزهای دیجیتالی برای انجام معاملات حمل و نقل کالاهای عمده است.

    او افزود: ما در حال ایجاد یک سیستم پرداخت بین‌المللی ساده‌تر و سریعتر از آنچه که در حال حاضر وجود دارد، هستیم و این اولین قرارداد حمل و انتقال کالا بر اساس یک ارز دیجیتالی است.

    براساس گزارش بلومبرگ معامله انجام شده، بزرگترین معامله مواد غذایی در جهان با استفاده از ارزهای دیجیتالی است که بر اساس آن میزان 3000 تن گندم از روسیه به ترکیه معامله شده است.

    به گفته «ویکولوف» تحریم‌های بین المللی علیه کشورهایی نظیر سوریه و محدودیت دسترسی به دلار، توانایی این کشور را برای وارد کردن موادغذایی با محدودیت و مشکل مواجه ساخته است.

    او در ادامه افزود: در تلاش برای ایجاد فضای معاملاتی ساده‌تر و راحت‌تر هستیم. در این راستا قصد داریم ارزهای دیجیتالی را برای انجام معاملات استفاده کنیم و تا اواسط سال 2018 سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در خصوص توسعه ارزهای دیجیتالی انجام دهیم.

    ویکولوف یکی از چالش‌های موجود در این زمینه را نوسانات بیت کوین دانست و گفت: این ارز دیجیتالی بعد از رسیدن به سطح بالای ارزش خود در ماه دسامبر به یکباره بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی