عصر بازار

مدیر پروژه سامانه متمرکز بانکی موسسه اعتباری ملل در گفت وگو با «عصراعتبار»:

سامانه متمرکز بانکی مطابق با مبانی بانکداری اسلامی طراحی شده است

عصر اعتبار- مدیر پروژه سامانه متمرکز بانکی موسسه اعتباری ملل با بیان اینکه سامانه متمرکز بانکی مطابق با مبانی بانکداری اسلامی طراحی شده است، گفت:در این سامانه انواع تسهیلات و سپرده ها طبق قوانین بانک مرکزی یکپارچه سازی شده و مطابق با قوانین بانکداری اسلامی پیاده سازی شده است.

سامانه متمرکز بانکی مطابق با مبانی بانکداری اسلامی طراحی شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹:۰۰

    شکری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر اعتبار» با بیان اینکه دیتامیت یک سامانه متمرکز بانکی جامع ،مقیاس پذیر ،چند زبانه ،چندارزی و سازگاربا هر تقویمی (شمسی، میلادی و ...) است ، گفت چابکی سامانه این شرایط را فراهم می کند تا در کمترین زمان سرویس های داخلی و حاکمیتی پیاده سازی و بهره برداری شود.

    وی تصریح کرد: قابلیت بروز رسانی در این سامانه  به دلیل هرگونه تغییر که در سرویس‌های مختلف داخلی و یا توسط بانک مرکزی اعلام می گردد ، درکوتاه ترین زمان به مرحله عملیاتی می رسد.

    این کارشناس بانکی اظهارداشت: موسسه اعتباری ملل به پشتوانه مجموعه همکاران متخصص و توانمند در حوزه بانکی و بهره گیری از قابلیت های نرم افزار یاد شده جز پیشتازان بهره برداری از سرویس های حاکمیتی بانک مرکزی نظیر شتاب هفت ، برداشت مستقیم و ... است.

    بنا به گفته مدیر پروژه سامانه متمرکز بانکی موسسه اعتباری ملل، این سامانه با بررسی‌ها و کنترل‌های خودکارخاصی به صورت روزانه سازگاری تراکنش ها را در شعب موسسه اعتباری ملل کنترل می‌ کند.

    وی افزود: سامانه متمرکز بانکی دیتامیت ماژول محور است و از یکپارچگی ماژول های مستقل مانند مدیریت کارت ، عملیات بین الملل و ... شکل گرفته است.

    مدیر پروژه سامانه متمرکز بانکی موسسه اعتباری ملل با بیان اینکه دیتامیت شامل فرآیندهای بانکی خرد، شرکتی و تجاری است، گفت: این سامانه همچنین امکان تبادل ارز، صدور اعتباراسنادی و همچنین ضمانت نامه بانکی و انواع عقود همچون مضاربه ، مشارکت در ارزهای مختلف را فراهم می‌کند.

    وی ادامه داد: در حوزه بانکداری الکترونیک در پایان امسال موسسه اعتباری ملل به مشتریان محترم و ارزشمند خود ، نوید تحولات چشمگیر در راستای ارائه خدمات جدید بانکداری الکترونیک را می دهد.

    مدیر پروژه سامانه متمرکز بانکی موسسه اعتباری ملل در پاسخ به این سوال که از لحاظ امنیت در چه سطحی قراردارد؟ گفت: درسامانه متمرکز بانکی استانداردهای بین المللی رعایت شده است و مجوزهای امنیتی مرتبط با سوییچ پرداخت و بازرسی های امنیتی مختلفی از این سامانه توسط شرکت‌های معتبر بین المللی انجام شده است.

    شکری در پاسخ به این سوال که این محصول برای کدام کشور است؟ گفت: محصول برای شرکت دیتا ویژن هندوستان است ، اما با توجه به تنوع محصولاتی که موسسه اعتباری ملل  دارد و همچنین به دلیل  حجم بالای تراکنش ها، تنوع مشتری‌ان و فرایندهای موجود ، این سامانه نسبت به نسخه اولیه تحویل شده به مراتب متحول شده و تکمیل تر و گسترده‌تر گردیده است.

    وی ادامه داد: با وجود تیم متخصص مجموعه ملل و حضورپر رنگ معاونت محترم فناوری اطلاعات جناب آقای بکا ، مسئولیت کامل توسعه و پشتیبانی این سامانه  با دپارتمان فناوری موسسه اعتباری ملل است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی