عصر بازار

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۷ + فرمول دقیق

عصر اعتبار- همه چیز درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان دولت بر اساس نرخ ۹ درصدی تورم سال ۱۳۹۷ در این گزارش گردآوری شده است.

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۷ + فرمول دقیق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حقوق کارمندان همه ساله  با توجه به وضع اقتصادی  کشور و میزان افزایش تورم حقوق کارمندان دولت نیز افزایش می یابد.  در 4 بهمن ماه 1396  رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی  خبر از نحوه افزایش 0 تا 20 درصدی حقوق کارمندان دولت در سال 97 را داد.

    افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 97

    به گزارش خبرگزاری تسنیم غلام رضا  تاج گردون  رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درمورد افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده اذعان داشت که  بسیاری از مردم جامعه جمهوری اسلامی ایران حتی شاغلان  در فقر زندگی می کنند و  شکاف در آمدی در ایران بسیار بالا است. هم چنین وی در ادامه حرف های خود گفت:  جهت حل نمودن این مشکل تصمیم به طرح  افزایش  پلکانی گرفتیم. به طوری که اگر کسی 2،000،000تومان  حقوق دریافت می کند به میزان 20 درصد افزایش  حقوق داشته باشد. در این صورت درآمد دو میلیون و سیصد هزار تومان مشمول دریافت 18 درصد افزایش می شود. این روند تا سقف 5،000،000 تومان ادامه دارد و کسانی که 5 میلیون درآمد ماهیانه دارند دیگر مشمول افزایش  حقوق نمی شوند.  تاج گردون بیان کرد:  هنگامی که توزیع درآمدها در کشور صحیح نیست اجرای این طرح نابرابری محسوب نمی شود.

    جمشید انصاری در بخش خبری 21 شبکه یک صداو سیمای ملی بیان کرد :  جداول مرتبط با امتیازات مزایا و حقوق  در لایحه دائمی شدن قانون خدمات  کشوری بین 20 الی 50 درصد افزایش گردیده است. وی ادامه داد: دولت هم چنین  هماهنگ و متناسب با شغل ها و شرایط خود تمامی این افزایش ها را جهت ایجاد  عدالت بین کارکنان  دولت اجرا می کند.  هم چنین او افزود: با به تصویب کردن این لایحه  از شروع سال آینده  واحدهای عملیاتی دولت با مقررات  مستقل و جدایی اداره می گردند. به گونه ای کارمندان آن ها در منافع آن واحدها یا کم کاری ها شریک به حساب می آیند. انصاری اذعان کرد که در اجرای حکم ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه تلاش داریم عدالت را در پرداخت ها اجرا کنیم.

    چنان چه که درگذشته  دستگاه هایی به وسیله مجلس برای کارمندان خود افزایش حقوق می گرفتند، بر مبنای لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری از این به بعد  تنها دستگاه هایی که تا کنون از این راه استفاده نکرده اند می توانند افزایش حقوق دریافت کنند . به طور کلی انصاری  بیان کرد : دولت ضریب ریالی برای سنوات به صورت میانگین برای سال آتی 97  میزان 10% پیش بینی نموده است. هم چنین وی گفت: پاداش پایان خدمت در گذشته  30 برابر کل حقوق بود. در این لایحه پاداش پایان خدمت کارمندان دولت نیز به 30 برابر حداکثر حقوق  که  هفت برابر حداقل حقوق کارکنان می باشد محدود گردیده است.در ادامه به نحوه افزایش حقوق کارمندان دولت با توجه به تورم سال 97 پرداخته ایم.

    میزان افزایش حقوق کارمندان در سال  97
    سخن گوی دولت فرمول  دقیق  افزایش حقوق کارکنان را به صورت زیر  بیان کرد. محمدباقر نوبخت با اظهار این که  پیش بینی دولت برای سال 97  تورم زیر 9 درصد است، شرح داد که  حقوق کارمندان دولت در سال 97  به میزان 10 درصد افزایش خواهد داشت.

    هشدار محمد باقر نوبخت
    طبق گزارش اقتصاد نیوز محمد باقر نوبخت در جلسه دیدار با فراکسیون نمایندگان ولایی با پرداختن به ساز و کار  تازه ی  دولت  در بودجه سال 97  جهت افزایش دست مزد ها نسبت به مقاومت تمامی دستگاه های اجرایی و مخفی شدن  آن ها پشت مجلس اخطار داد.

    نحوه تامین حقوق کارمندان دولتی
    سخن گوی دولت در مقابل خبرنگاران به بیان نحوه  افزایش حقوق کارمندان و چگونگی تامین آن پرداخت .  وی اشاره نمود که حقوق کارکنان و کارمندان از دو راه تهیه و تامین می گردد.  یعنی 10 درصد افزایش از 5 درصدش به وسیله بودجه عمومی و 5 در صد نیز از طریق  صرفه جویی دستگاه ها تهیه و حاصل می گردد.

    پیش بینی تورم سال 97 حدود 9 درصد
    طبق اظهارات مقامات دولتی میزان افزایش نرخ تورمی سال آینده یعنی 1397  به میزان 9 درصد خواهد بود. به همین جهت نیز  حقوق کارمندان دولتی و تمامی شرکت هایی که از بودجه دولتی تبعیت می نمایند در سال هزار و سیصد و نود وهفت بالاتر از میزان نرخ تورم  یعنی 10 درصد افزایش خواهد یافت.  هم چنین نوبخت  اذعان داشت :  برخی از افراد ادعا می کنند که  دولت میزان حقوق کارمندان را  کمتر از نرخ تورم سالانه افزایش می دهد که این حرف دروغ است، چون همانطور که بیان کردم  میزان افزایش حقوق کارکنان دولت بیش تر از نرخ  تورم سالانه خواهد شد.

    همین طور وی در رابطه با بازنشستگان  گفت که حقوق بازنشستگان علاوه بر این 10 در صد افزایش در جهت همسان سازی افزایش های دیگری را نیز در پی خواهد داشت.

    اگر دستگاه های دولتی  برای تامین حقوق کارمندان صرفه جویی نکنند،  5 درصد محاسبه شده چگونه تامین می شود؟
    به گزارش خبرگزاری فارس سخنگوی دولت در جواب این سوال که اگر دستگاه ها صرفه جویی های لازم را نکنند، 5 درصدی که باید از این راه تامین شود چگونه به حقوق کارمندان اضافه خواهد شد؟تشریح کرد: دستگاه ها بایستی این صرفه جویی ها را انجام دهند. چنان چه دستگاهی ادعا کند که توان صرفه جویی را ندارد با سازمان برنامه و بودجه جلسات و مذاکراتی انجام می گردد و مشکل آن ها رفع می شود.

    تعرفه دستگاه های اجرایی
    مطابق با بخش نامه سال 1397 تمامی دستگاه های اجرایی و استانی  بایستی میزان افزایش حقوق را تا پنج درصد پیش بینی نمایند. همین طور تا معادل 5 در صد از محل های صرفه جویی و اجرایی     بودجه ریزی  مبنی بر  عملکرد  مانند پرداخت های دیگر پیش بینی گردد. علاوه بر این ها  طبق این بخش نامه افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار و مستمری ها نیز به میزان 5 درصد بایستی  با رعایت کردن مفاد مذکور مشخص گردد.

    میزان افزایش حقوق کارمندان با توجه به میزان نرخ تورم سال 97
    به طور کلی نرخ تورم برای سال آتی یعنی 1397 از  9 درصد کمتر پیش بینی شده است. هم چنین در صورت تحقق پیدا کردن صرفه جویی ها از طرف دستگاه ها برای افزایش 5 درصدی به حقوق کارمندان دولت  یک درصد بیشتر از نرخ تورم یعنی 10 درصد اضافه خواهد گردید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو