عصر بازار

مدیرعامل بورس تهران عنوان کرد:

خروج بورس ارز از دستور کار شرکت بورس

عصر اعتبار- مدیرعامل بورس تهران گفت: موضوع بورس ارز در بورس تهران پیگیری نمی‌شود اما، در صورت در خواست سازمان، می‌توانیم طرح پیشنهادی بورس ارز را ارائه دهیم.

خروج بورس ارز از دستور کار شرکت بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، راه‌اندازی بورس ارز از سال 94 در دستور کار شورای عالی بورس قرار گرفته، اما هنوز برای اجرا  منتظر تصمیمات مسئولان است، قرار است با راه‌اندازی این بورس ریسک نوسان‌های ارز  آن هم به وسیله ابزارهایی که در بورس ارائه می‌شود، قابل پیش‌بینی و مهار شود.

    ویژگی بارز بورس ارز، قراردادهایی به منظور تعهد در معامله شخص فروشنده و خریدار ارز در زمان معینی است که قیمت‌ها در آن به توافق رسیده است و اگر نرخ ارز افزایش یا کاهش پیدا کند، اثری بر معامله طرفین قرارداد نمی‌گذارد.

    در حالی سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس کالا را مجری راه‌اندازی بورس ارز معرفی کرده که پیشتر بورس تهران طرح پیشنهادی بورس ارز را آماده کرده بود. گویا کماکان نیز این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز طرح پیشنهادی خود را به سازمان ارائه دهد.

    برخی فعالان بازار سرمایه بر این باورند؛ اگر ارز تک‌ نرخی شود، شرایط برای راه‌اندازی بورس ارز هم فراهم خواهد شد.

    دیروز نیز ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد بورس در جمع خبرنگاران بر قطعی بودن یکسان‌سازی نرخ ارز و عملیاتی شدن آن در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد و گفت: به دلیل اینکه وجود پاره‌ای از مشکلات در ارتباطات بین‌المللی میان بانک‌ها عملیات یکسان سازی نرخ ارز با تأخیر مواجه شده است.

    در همین رابطه حسن قالیباف اصل  در پاسخ به این سوال که بورس تهران چه تمهیداتی را برای بورس ارز در نظر گرفته است، گفت: موضوع  بورس ارز در بورس تهران دنبال نمی‌شود، در یک مقطع زمانی پیشنهاد دادیم اما تصمیم‌گیری سازمان بر این بود که راه‌اندازی این بورس در بورس کالا دنبال شود.

    وی افزود: قاعدتا اگر سازمان  از بورس تهران در خواست پیگیری بورس ارز را داشته باشد، طرح ما آماده است و می‌توانیم آن را پیگیری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو