عصر بازار

پس از سرقت بیش از ۵۳۰ میلیون دلار؛

بزرگترین مرکز مبادلات ارز دیجیتالی در ژاپن استیضاح شد

عصر اعتبار- مرکز مبادلات ارز دیجیتالی کوین چک ژاپن پس از آنکه هکرها ۵۳۰ میلیون دلار از آن را به سرقت بردند، توسط رگولاتورهای مالی ژاپن استیضاح شد.

بزرگترین مرکز مبادلات ارز دیجیتالی در ژاپن استیضاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

    دو روز پیش بود که هکرها به یکی از بزرگ‌ترین مراکز مبادلات ارز دیجیتالی رمزنگاری شده در ژاپن نفوذ و حمله کرده‌ و 532 میلیون دلار را به سرقت بردند. کوین چک - یکی از بزرگترین مراکز مبادلات ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است که در شهر توکیوی ژاپن مستقر شده - اعلام کرد که هکرها و مجرمان سایبری با نفوذ و حمله به سرورهای این مرکز، 532 میلیون دلار از سرمایه‌هایش را به سرقت برده‌اند.

    این مرکز در تشریح بزرگترین هک و حمله سایبری که در معرض آن قرار گرفته اعلام کرده است که 420 میلیون دلار از ارز دیجیتالی NEM و 112 دلار نیز از ارز دیجیتالی ریپل توسط هکرها ربوده شده و این شرکت را در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

    حالا مراکز و رگولاتورهای مالی در کشور ژاپن این مرکز مبادلاتی ارز دیجیتالی را استیضاح کرده و از مدیران و مسئولان مربوطه آن درخواست کرده اند که در این خصوص توضیحات بیشتر و دقیقتری بدهند چراکه آنها بر این باورند که اگر متخصصان امنیت سایبری به خوبی و سریع، هک و حمله سایبری مذکور را شناسایی می کردند، مبلغ به سرقت برده شده توسط هکرها آنقدر زیاد نمی شد.

    در سال 2014 میلادی هم یکی از بزرگترین مراکز مبادلاتی بیت کوین در آن زمان، پس از آنکه 450 میلیون دلار از سرمایه‌هایش را از دست داد، اعلام ورشکستگی کرد. بنابراین بسیاری از تحلیلگران معتقدند که کوین چک نیز همانند برخی دیگر از موسسات و مراکز دیگر با از دست دادن چنین مبلغ هنگفتی رو به ورشکستگی خواهد رفت.

    بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی درتلاش هستند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چرا که آنها بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و موادمخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو