عصر بازار

بدهی ۲۰ تریلیون دلاری آمریکا به چه معناست؟

عصر اعتبار- اگر بدهی‌های آمریکا را با اسکناس‌های ۱ دلاری نشان دهیم و آنها را کنار هم قرار دهیم، طول مجموع این اسکناس‌ها به اندازه ۱۰ مرتبه رفت و آمد از زمین به خورشید خواهد بود!

بدهی ۲۰ تریلیون دلاری آمریکا به چه معناست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بسیار دشوار خواهد بود اگر کسی بخواهد معنای بدهی 20 تریلیون دلاری آمریکا را درک کند اما می توان با مثالی توضیح داد که این بدهی عظیم به چه معناست. اگر بخواهیم این مبلغ را بر حسب اسکناس های 1 دلاری بیان کنیم و انتهای هر دلار را به دلار دیگر متصل کنیم، هر 10000 دلار معادل یک مایل خواهد بود، خورشید 93 میلیون مایل از زمین فاصله دارد و در نتیجه طول هر یک تریلیون دلار اسکناس یک دلاری به 93 میلیون مایل می رسد که تقریبا معادل فاصله خورشید از زمین است، در نتیجه می توان دریافت که طول اسکناس های 1 دلاری که برای پرداخت بدهی 20 تریلیون دلاری آمریکا به کار خواهد رفت به اندازه 20 برابر فاصله خورشید از زمین است!

    همچنین اگر بخواهیم سهم هر آمریکایی را از بدهی ها نشان دهیم، با توجه به این که این کشور 325 میلیون نفر جمعیت دارد، هر آمریکایی به طور متوسط 60000 دلار بدهی دارد! از دید بسیاری از مردم جهان آمریکا ثروتمندترین کشور جهان است اما این مساله تا زمانی برقرار است که آمریکا دارای منابع استقراضی باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی