عصر بازار

رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد:

حساب‌های بسته ایرانی‌ها در چین باز شد

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که بر اساس آخرین شنیده‌ها، مسئله بسته شدن حساب‌های حقیقی و حقوقی ایرانیان در چین حل شده است.

حساب‌های بسته ایرانی‌ها در چین باز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامحسین شافعی در سومین همایش بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین که امروز (10 بهمن) در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: از جمله زمینه‌های همکاری ایران و چین می‌توان به صنعت توریسم و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حمل و نقل، انرژی، مخابرات و سایر فعالیت‌های صنعتی اشاره کرد.

    وی افزود: شرکت‌های چینی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی در ایران دست به تولید یک نشان معتبر بزنند. ایران بزرگترین بازار کالاهای واسطه‌ای در خاورمیانه را در اختیار دارد و به بازار 450 میلیون نفری منطقه دسترسی دارد.

    ایران، نائب رییس اتاق بازرگانی ابریشم

    رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با تلاش و همت چین، جاده ابریشم در حال احیاست و تاکنون 67 کشور دنیا به اتاق بازرگانی ابریشم پیوسته‌اند که ایران نایب‌رئیسی این اتاق را بر عهده دارد. آنچه تحلیلگران اقتصادی بعد از سال 2025 پیش‌بینی می‌کنند، این است که تمرکز اقتصاد در دنیا در مرز چین و هند اتفاق می‌افتد و یکی از زمینه‌های مبادلات تجاری تا آن زمان جاده ابریشم است. چین، ایران و هند می‌توانند تا آن زمان همکاری‌های جدیدی را آغاز کنند.

    شافعی افزود: موضوع دیگر همکاری‌های مشترک در زمینه غذای حلال است. هر چند تجارت غذای حلال بیش از 1000 میلیارد دلار و رقم بسیار بالایی است؛ اما مطمئنا آنچه باعث سرمایه‌گذاری می‌شود فقط مبادلات کالا نیست بلکه باید به همکاری‌های بیشتر هم فکر کرد. امیدواریم این دوستی دیرینه بین دو کشور به سمت تعالی پیش برود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی