عصر بازار

محدودیت‌های جدید عمان برای کارگران خارجی

عصر اعتبار- وزیر نیروی انسانی عمان دستور داد به کارگیری کارگران خارجی به مدت شش ماه در ۱۰ بخش مختلف ممنوع شود.

محدودیت‌های جدید عمان برای کارگران خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قوانین موقت جدید صدور مجوز کاربرای اتباع خارجی در ده بخش سیستم‌های اطلاعاتی، فروش، بازاریابی، مدیریت، منابع انسانی، بیمه، رسانه، فرودگاه‌ها، مهندسی و مشاغل تکنیکی را تعلیق می‌کند اما مجوزهایی که پیش از این دستور صادر شده‌اند، تا زمان تاریخ انقضا معتبر خواهند بود.

    این حرکت جدیدترین اقدام دولت عمان برای اشتغال‌زایی بیشتر برای اتباع این کشور به شمار می‌رود، دولت این کشور کوچک و وابسته به نفت در نظر دارد تا بیکاری را کاهش دهد.

    فابیو اسکاچیاویلانی- کارشناس اقتصادی ارشد صندوق سرمایه گذاری عمان - به روزنامه " تایمز آف عمان" گفت: این راه تلاشی برای وادار ساختن کمپانی‌ها به تلاش برای یافتن افراد با مهارت عمانی است چراکه گاهی اوقات شرکت‌ها تلاش کافی برای یافتن افراد عمانی نمی‌کنند و این ممکن است به عادت آن‌ها برای استخدام اتباع خارجی مرتبط باشد.

    اکتبر سال گذشته شورای وزیران عمان اعلام کرد از ماه دسامبر سال 2017 برنامه‌ای برای استخدام 25000 عمانی را در بخش دولتی و خصوصی این کشور به اجرا خواهد گذاشت، در بیانیه‌ای مرتبط با این تصمیم، شورای وزیران از بخش خصوصی خواست تا "عمانی سازی" نیروی کار را در اولویت نخست خود قرار دهند و از اقداماتی برای تنبیه شرکت‌هایی که با دولت در سیاست اشتغال و عمانی‌سازی همکاری نکنند خبر داد.

    بنابر تازه‌ترین آمارهای بانک جهانی، 41.1 درصد از جمعیت عمان را افرادی تشکیل می‌دهند که تا سال 2015 در عمان به دنیا نیامده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی