عصر بازار

از سوی مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام شد:

اختصاص ۲هزار میلیارد تومان برای عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهادی برای افزایش سن بازنشستگی نداشته‌ایم گفت: برای عیدی امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم.

اختصاص ۲هزار میلیارد تومان برای عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سیدتقی نوربخش در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیام اصلی انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی بوده است و هنوز جا دارد نگاه به نیروهای کم‌درآمد و مولد داشته باشیم.

    وی افزود: مناسب‌ترین روش‌ها برای حمایت از فرودستان، تأمین اجتماعی است. امسال سال اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال نام داشت که تأمین اجتماعی نقش کلیدی در این زمینه ایفا کرد.

    نوربخش افزود: در دهه فجر امسال پروژه‌هایی با ارزش 550 میلیارد تومان در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی افتتاح و یا آغاز می‌شود.

    وی گفت: 33 پروژه در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید که شش شعبه بیمه‌ای، هفت مرکز درمانی و یک بیمارستان بخشی از این پروژه‌های بهره‌برداری شده خواهد بود.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی سازمان در نقاط کم‌برخوردارتر جامعه است، گفت: مراکز درمانی که در دهه فجر افتتاح می‌شود در همین دولت عملیات اجرایی آن انجام شده که درمانگاه‌های لار، کامیران، زرند، ازنا، ابرکوه، آران، بیدگل و پیشوای ورامین است؛ یک بیمارستان نیز در خوی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه 141 میلیارد و 800 میلیون تومان برای پروژه‌های بیمه‌ای و درمانی اختصاص یافته گفت: 415 میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های اقتصادی در نظر گرفته شده است که بخشی از آن تولید دو خط دارویی است که این داروها در خارج از کشور تولید می‌شد که تولید آن در حال حاضر بومی شده است.

    نوربخش با اشاره به بودجه تأمین اجتماعی گفت: بودجه سازمان توسط هیأت مدیره و هیأت امنای تأمین اجتماعی تصویب می‌شود که بودجه سال آینده 98 هزار و 684 میلیارد تومان است. تبصره‌های بودجه، درمانی، اداری و مالی  واقتصادی تدوین شده است

    وی گفت:‌کاهش تصدیگری و همچنین خروج تأمین اجتماعی از بنگاهداری یکی از اقدامات مهمی است که تأمین اجتماعی در اولویت کار خود قرار داده است تا با استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حفظ و نگهداری سرمایه‌های تأمین اجتماعی اقدام کنیم.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در بودجه سال هزار میلیارد تومان برای احداث مراکز درمانی، 8 هزار میلیارد تومان در قالب درمان مستقیم و 12 هزار میلیارد تومان در درمان غیرمستقیم اختصاص خواهیم داد.

    نوربخش در پاسخ به پرسشی مبنی بر واردات گوشی آیفون توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی در حفظ و ارتقای سرمایه بیمه‌شدگان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد در گذشته این شرکت اقدام به ورود گندم و تجهیزات پزشکی کرده بود و اخیراً نیز تنها 3 درصد از کل کوشی‌ها را وارد می‌کند البته این شرکت با دو واسطه به تأمین اجتماعی متصل است و شرکت‌هایی که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند در چارچوب قانون اقدامات را انجام می‌دهند.

    وی درباره پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی اظهار داشت: لازم است از دولت و مجلس تشکر کنم چرا که حدود 23 هزار میلیارد تومان از مطالبات دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است و در گام دیگری تصویب شد 50 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی در قالب تهاتر پرداخت شود که این موضع در کمیسیون تلفیق تأیید شده و امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز تأیید شود.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه آیا سن بازنشستگی در کشور افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر امید به زندگی در کشور افزایش یافته، ارتقای سطح بهداشت امید به زندگی به 78 سال رسیده است و تأمین اجتماعی پیشنهادی برای افزایش سن بازنشستگی تاکنون نداشته است.

    نوربخش درباره بدهی سازمان تأمین اجتماعی به صنعت دارو نیز گفت: تأمین اجتماعی دو هزار میلیارد تومان از مراکز دانشگاهی و .

    نهادهای عمومی و خصوصی بابت دارو طلبکارند

    وی با اشاره به اینکه به زودی مطالبات داروخانه‌ها از سوی تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، گفت: براساس مکانیزمی که با وزارت بهداشت تعریف کردیم 300 میلیارد تومان اوراق و 300 میلیارد تومان به صورت نقدی که 600 میلیارد تومان می‌شود برای پرداخت مطالبات دارویی در نظر گرفته شده است.

    نوربخش گفت: پرداخت مطالبات داروخانه‌های خصوصی نیز با سه ماه تأخیر انجام می‌شود که حدود 480 میلیارد تومان بدهی داروخانه‌ها است که پرداخت خواهد شد.

    وی درباره عیدی بازنشستگان نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از دو هزار میلیارد تومان تأمین اجتماعی امسال عیدی پرداخت کند و پرداخت عیدی‌ها نیز براساس الفبا خواهد بود ولی تاکنون دولت رقم عیدی را مشخص نکرده است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: تاکنون بیمه بیکاری را به موقع پرداخت کرده‌ایم و در طرح جدیدی از مراکز کاریابی دعوت شده است که افرادی که تحت پوشش بیمه بیکاری هستند را مشاغلی را تعریف کنند که بخشی از حقوق این افراد توسط سازمان و بخشی دیگر توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

    وی از صدور 100 میلیون نسخه الکترونیک درمانی در سال اخیر خبر داد و گفت: امسال با حذف دفترچه بیمه های کاغذی در مراکز ملکی حتی یک بیمار نسخه خطی ننوشت. این طرح در مراکز غیرملکی نیز شروع شده و 340 پزشک در یزد تحت پوشش هستند و از وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات میخواهیم برای گسترش آن همراهی بیشتری داشته باشند.


    وی درباره اعتبار دفترچه های درمانی گفت: قدرت دفترچه های بیمه سلامت و تامین اجتماعی قطعا با اجرای طرح تحول سلامت افزایش یافته و هزینه های از جیب مردم کاهش یافته است. اما نکاتی وجود دارد، به عنوان مثال الزام به اجرای نظام ارجاع در قانون برنامه پنجم را داشتیم که محقق نشد و این خود هزینه آور است.
    امیرعباس تقی پور مدیر روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی نیز درباره بیمه خبرنگاران گفت: از حدود چهار سال قبل مذاکراتی با معاونت مطبوعاتی وقت داشتیم که منجر به عقد تفاهم نامه ای شد و بیمه خبرنگاران را تسهیل می کرد.

    وی افزود: اخیرا با معاونت جدید جلسه ای داشتیم که قرار شد برای سه سال دیگر تمدید و شرایط جدیدی افزوده شود. معاونت مطبوعاتی جدید قول داده زمینه شناسایی تمام خبرنگاران را فراهم کند. بیمه در ردیف وظایف کارفرمایان است و این حق خبرنگاران نباید تبدیل به یک دغدغه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی