عصر بازار

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد؛

پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۷۶ میلیون ایرانی در سال ۹۷

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که طبق مصوبه جدید کمیسیون تلفیق، دست دولت برای پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۷۶ میلیون ایرانی در سال ۹۷ باز است.

پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۷۶ میلیون ایرانی در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اصلاحات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، گفت:‌ بعضی از اشکالات اصلاح شد که یک نمونه آن جدول شماره 14 مربوط به هدفمندی است. بر این اساس درآمد هدفمندی یارانه‌ها 102 هزار میلیارد تومان تعیین و مقرر شد یارانه همانند سال 96 پرداخته شود.

    وی با بیان اینکه راهبردی برای حذف یارانه‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تلفیق، 30 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی در نظر گرفته شده که این رقم تا 41 هزار میلیارد تومان قابل افزایش است. اگر این رقم را تقسیم بر 45 هزار و 500 و ضرب در 12 ماه سال کنیم، 76 میلیون نفر را در بر خواهد گرفت. اگر هم دولت افراد پردرآمدی را پیدا کرد می‌تواند یارانه آنها را پرداخت نکند. این موضوع در قانون پیش‌بینی شده است اما اینکه بخواهیم به یک عده یارانه بدهیم و بگوییم سایر متقاضیان دریافت یارانه باید ثبت‌نام کنند و اثبات کنند که مستحق دریافت یارانه هستند روشی است که ما آن را قبول نداریم.

    حاجی بابایی با تاکید بر اینکه درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها باید به حساب خزانه واریز شود، گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دست دولت برای پرداخت یارانه به 76 میلیون نفر با مبلغ 45 هزار و 500 تومان باز است. همچنین برای کمیته امداد و بهزیستی هفت هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که طبق فرمول برنامه ششم پرداخت می‌شود.

    وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق اصلاحاتی را در بودجه اعمال کرده اما این اصلاحات کلی و اساسی نبوده است. سقف اوراق مشارکت کاهش یافته، هدفمندی اصلاح شده اما هنوز نمایندگان ایراداتی به بودجه دارند و رای‌آوری آن در جلسه فردا (چهارشنبه) بستگی به دفاع و اظهارات نمایندگان مخالف و موافق دارد.

    رییس فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان درباره موضع این فراکسیون نسبت به بودجه، گفت: ما در جلسه روز یکشنبه هم به شکل فراکسیونی رای ندادیم البته بودجه را در جلسات متعدد بررسی کردیم و جمع‌بندی‌مان این بود که رای اعضای فراکسیون آتش به اختیار باشد. در مورد اصلاحات جدید هم فراکسیون باید تشکیل جلسه دهد و بعد جمع‌بندی ما در این باره اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی