عصر بازار

آغاز بررسی مجدد بودجه ۹۷ در مجلس

عصر اعتبار- جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس آغاز شد و در مهم ترین دستور نمایندگان کلیات بودجه ۹۷ را مجددا بررسی می کنند.

آغاز بررسی مجدد بودجه ۹۷ در مجلس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس دقایقی پیش با حضور 216 نماینده و به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
    امیر حسین قاضی زاده عضو هیات رییسه مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس گفت: نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس کلیات بودجه 97 را بررسی می کنند.
    قرار است در این جلسه 3 نماینده موافق و 3 نماینده مخالف سخنرانی کنند، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس هر کدام به مدت 30 دقیقه سخنرانی کنند و سپس کلیات بودجه به رای مجلس گذاشته می شود.
    کلیات بودجه سال 97 کل کشور، یکشنبه این هفته در مجلس مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفته بود، کلیات بودجه97 با 120 رای مخالف ، 83 رای موافق و 9 نماینده رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در مجلس رد شد.
    نمایندگان در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته بودجه 97 را بار دیگر در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی و نهایی کردند.
    اعضای کمیسیون تلفیق مجلس تغییراتی را در گزارش قبلی خود در مورد بودجه 97 اعمال کردند که این تغییرات را می‌توان در چند بخش دسته‌بندی کرد؛ یارانه نقدی، کاهش انتشار اوراق، تغییر اعتبارات استانی آموزش و پرورش به اعتبارات ملی، حذف ردیف انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و تسویه حساب با تامین اجتماعی عنوان کرد.
    حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را در موعد مقرر و در تاریخ 19 آذر ماه 96 به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی