عصر بازار

مهم ترین رویدادهای اقتصادی در هفته آینده

عصر اعتبار- بازارهای مالی جهان در روزهای آینده تمرکز زیادی بر روی نشست فدرال رزرو آمریکا خواهند داشت.

مهم ترین رویدادهای اقتصادی در هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران  ، به نظر می رسد مهمترین رویداد اقتصادی هفته جاری برگزاری نخستین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2018 میلادی باشد. این آخرین نشستی است که جانت یلن به عنوان رئیس فدرال رزرو در آن شرکت خواهد کرد و از ابتدای فوریه ریاست فدرال رزرو به جرومی پاول خواهد رسید.

    بر اساس این گزارش آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد که آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژانویه مهمترین آمارها خواهد بود.در اروپا نیز سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای تورم هستند. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا داشته باشد.

    بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در نشست هفته جاری تغییر دهد. پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست مارس برای نخستین بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نتایج این نشست روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

    وزارت کار آمریکا نیز روز جمعه آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری در ماه ژانویه را اعلام خواهد کرد.

    کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که در ماه گذشته 180 هزار فرصت شغلی جدید در اقتصاد آمریکا ایجاد شده است. این رقم در ماه دسامبر نیز به 148 هزار فرصت شغلی رسیده است. پیش بینی می شود نرخ بیکاری آمریکا نیز به 4.1 درصد برسد. میانگین دستمزد نیز طی ماه ژانویه با رشد 0.3 درصدی روبرو شده است.

    شرکت های بزرگ آمریکایی نیز طی روزهای آینده وضعیت درآمد و سود و زیان خود را اعلام خواهند کرد.

    منطقه یورو روز چهارشنبه آمارهای تورم را منتشر می کند. پیش بینی می شود نرخ تورم کشورهای عضو یورو طی ماه گذشته با رشد 1.3 درصدی روبرو شده است. این رقم در ماه دسامبر نیز به 1.4 درصد رسیده است. این رقم هنوز با هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا فاصله دارد. آمارهای اولیه رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه پایانی 2017 نیز اعلام خواهد شد.

    انگلیس نیز روز پنجشنبه آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی در ماه ژانویه را اعلام خواهد کرد. بانک مرکزی انگلیس در ماه نوامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است.

    چین نیز روز چهارشنبه آمارهای مربوط به شاخص خرید مدیران در ماه ژانویه را منتشر خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو