عصر بازار

درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری مقامات سعودی از بازداشت‌های اخیر

عصر اعتبار- دولت عربستان در نظر دارد برای توافق با شاهزادگان و بازرگانان بازداشت شده به اتهام فساد، ۱۰۰ میلیارد دلار از اموال آن‌ها را به دست آورد.

درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری مقامات سعودی از بازداشت‌های اخیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شیخ سعود الموجب - دادستان کل عربستان - گفت: ارزش برآورد شده برای توافق صورت گرفته بیش از 400 میلیارد ریال ( 106 میلیارد دلار) است که شامل انواع مختلفی از دارایی‌ها نظیر املاک، نهادهای تجاری، سهام، پول نقد و سایر دارایی‌هاست.

    این مبلغ عظیم در صورت بازیابی موفق، باعث تقویت مالی دولت این کشور می‌شود که منابع مالی‌اش به دلیل درآمد پایین نفتی محدود است، انتظار می‌رود کسری بودجه دولت امسال به 195 میلیارد ریال برسد.

    بیانیه دادستان هم‌چنین یک پیروزی سیاسی برای محمد بن سلمان - ولی عهد عربستان - محسوب می‌شود که عملیات تصفیه خود را از اواخر ماه نوامبر سال گذشته آغاز کرد و در آن زمان پیش‌بینی کرد دولت از این راه 100 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد.

    ده‌ها نفر از مقامات و بازرگانان عربستان طی این عملیات بازداشت شدند که بسیاری از آن‌ها در هتل " ریتز کارلتون" شهر ریاض نگهداری و بازجویی شدند. به گفته الموجب، در مجموع از 381 نفر تحقیق به عمل آمد و از برخی از این افراد شواهدی فراهم شد، از 95 نفری که تا هفته گذشته در بازداشت بودند، هنوز با 56 نفر توافقی به دست نیامده است و آن‌ها در بازداشت باقی مانده‌اند. مقامات عربستانی گفته‌اند انتظار می‌رود برخی از پرونده‌ها به دادگاه بروند.

    بیش از 100 نفر از بازداشتی‌ها تاکنون آزاد شده‌اند که در بین آن‌ها نام ولید بن طلال، دارنده هولدینگ سرمایه‌گذاری عربستان و ولید الابراهیم- مالک شبکه تلویزیونی " ام. بی. سی" به چشم می‌خورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی